تسلا در پایان مراسم رونمایی از تریلی‌های الکتریکی خود، با نمایش یک مدل اسپرت جدید همه را غافلگیر کرد.
کد خبر: ۵۲۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 20 November 2017
به گزارش تابناک : تسلا کمتر از یک دهه پیش با تولید محدود یک خودروی اسپرت به نام «رودستر» پا به عرصه خودروسازی گذاشت و حالا ایلان ماسک، مدیر این شرکت می‌گوید که نسل دوم این ماشین قرار است مشت آخر را به خودروهای بنزینی بزند.

رودستر جدید سه موتور الکتریکی دارد و به گفته تسلا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعتش زیر دو ثانیه و حداکثر سرعتش ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است و با هر بار شارژ می‌تواند تا هزار کیلومتر حرکت کند.

قیمت پایه ماشین دویست هزار دلار است، اما هزار دستگاه اول به عنوان سری ویژه «پایه‌گذاران» به قیمت دویست و پنجاه هزار دلار فروخته می‌شود. تحویل ماشین قرار است از سال ۲۰۲۰ آغاز شود و خریداران می‌توانند از همین حالا با پرداخت پنجاه هزار دلار ماشین را پیش خرید کنند.

با وجود اشتیاق زیاد بازار به محصولات جدید تسلا، منتقدان می‌گویند که پشت زرق و برق و هیاهوی رونمایی مدلهای جدید‌، تردیدهای زیادی پنهان است.

تسلا در سال ۲۰۱۶ در مراسمی مشابه یک سدان الکتریکی با قیمت نسبتا ارزان‌ به نام «مدل ۳» رونمایی کرد. به سرعت پانصد هزار نفر این ماشین را پیش خرید کردند اما با آغاز تولید در تابستان امسال معلوم شد شرکت برای ساخت مدل ۳ با مشکلات زیادی روبرو است و برای حل آنها به پول احتیاج دارد. به گفته منتقدان، تسلا می‌خواهد با نمایش و پیش فروش مدلهای جدید، علاوه بر کم اثر کردن جو منفی که علیه تسلا ایجاد شده، بخشی از کمبود نقدینگی‌اش را جبران کند و بعید است بتواند طبق وعده‌ای که داده ماشین‌ها را به خریداران تحویل دهد.

بخش عمده نشست خبری تسلا به نمایش خودروهای باری جدید این شرکت اختصاص داشت. طراحی این تریلی‌ها به رسم ماشین‌های دیگر تسلا، متفاوت است. اتاق ماشین آنقدر بلند است که راننده می‌تواند در آن بایستد. راننده در وسط خودرو می‌نشیند و اطلاعات خودرو، از جمله تصاویر ویدیویی از نقاط کور، روی دو نمایشگر بزرگ در دو سوی فرمان نمایش داده می‌شود. ماشین علاوه بر دوربین به رادار مجهز است و نیمه خودران است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت تریلی با وزن ۳۶ تن تنها بیست ثانیه است. به گفته تسلا این کامیون‌ها با هر بار شارژ تا ۸۰۶ کیلومتر حرکت می‌کند و هزینه جا‌به‌جایی بار با آنها از خودروهای گازوییلی کمتر است. به گفته کارخانه این ماشین سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود.







منبع : بی بی سی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار