یک کارشناس نظامی نزدیک به منابع امنیتی اسرائیلی تاکید کرد تهدیدهای عربستان علیه ایران توخالی بوده و قدرت عملی کردن آن را ندارد.
کد خبر: ۵۲۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 18 November 2017
به گزارش تابناک : رسانه های روسی اعلام کردند که اجلاس وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه اواخر این هفته (یکشنبه) در آنتالیای ترکیه برگزار می شود.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه با بیان اینکه این اجلاس در ترکیه برگزار خواهد شد، نوشت: دیدار سرگئی لاوروف، محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه روسیه، ایران و ترکیه در پایان این هفته در آنتالیا برگزار می شود.
 
در گزارش این خبرگزاری و برخی رسانه ها از جمله روزنامه اینترنتی روسی وزگلیاد به نقل از مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه گفته شده است: دستور کار اجلاس وزیران امور خارجه روسیه و ایران و ترکیه فراهم آوردن مقدمات نشست سران این کشور در سوچی است.
 
در این گزارش ها خاطرنشان شد: مذاکرات صلح آستانه به سرپرستی ایران، روسیه و ترکیه فرصت برای دستیابی به نتایج جدی صلح در سوریه را فراهم آورد و آتش بس در این کشور کمابیش رعایت می شود. در این شرایط توجه شرکت کنندگان در روند صلح برای تثبیت سیاسی اوضاع سوریه تمرکز یابد.
 
به گزارش ایتارتاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که نشست سه جانبه وزیران امورخارجه ایران روسیه و ترکیه در اواخر هفته جاری برگزار می شود.
وی افزود: هدف این نشست سه جانبه فراهم آوردن مقدمات اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در روز 22 ماه نوامبر (اول آذر ماه) در سوچی است.
 
در همین حال مهدی سنایی سفیر ایران در کانال رسمی خود در شبکه تلگرام به دیدار حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رئیسان جمهوری ایران روسیه و ترکیه در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه اشاره کرد.
 
وی نوشت: براساس اعلام سایت رسمی «کرملین» ، چهارشنبه هفته آینده 22 نوامبر 2017 رئیسان جمهوری اسلامی ایران، فدارسیون روسیه و ترکیه در شهر سوچی روسیه و با موضوع سوریه دیدار و گفت وگو خواهند کرد.
سنایی افزود: بنابراین اعلام «هدف از این سفر تبادل نظر جامع در خصوص حل مسئله سوریه از جمله با در نظر گرفتن همکاری های مشترک ثمربخش در قالب «مذاکرات آستانه» است.
در گزارش تلگرامی سفیر ایران گفته شده است: در راستای موفقیت های بدست آمده در مبارزه با تروریسم و کاهش ملموس سطح خشونت ها در سوریه، بررسی قدم های آتی برای عادی سازی بلند مدت اوضاع در این کشور، در این اجلاس مد نظر است.
 
وی یاداوری کرد: دمیتری پیسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چه موضوعاتی در این دیدار مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ضمن تایید برگزاری دیدار رئیسان جمهوری روسیه ،ترکیه و ایران در تاریخ اعلام شده توسط کرملین تاکید کرد: تمامی موضوع ها مربوط به حل و فصل مسئله سوریه در دیدار آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند گرفت.
 
ظریف آنتالیا میزبان وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه




منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار