۱۰۲ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی از ابتدای امسال تاکنون توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق بورس اوراق بهادار واگذار شده است.
کد خبر: ۵۲۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 13 November 2017
به گزارش تابناک : از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که از این میان ۱۰۲ میلیارد ریال از طریق بورس و یک هزار و ۴۲ میلیارد ریال از طریق مزایده انجام شده است.

همچنین از واگذاری های صورت گرفته در این مدت، یک هزار و ۱۳ میلیارد ریال به صورت بلوکی و ۱۳۱ میلیارد ریال به صورت ترجیحی صورت گرفته است. افزون بر این، از یک هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال واگذاری صورت گرفته در این مدت، یک هزار و ۳۹ میلیارد ریال متعلق به گروه یک واگذاری ها و ۱۰۵میلیارد ریال متعلق به گروه ۲ واگذاری ها بوده است.

بر اساس این گزارش؛ بر اساس فهرست منتشر شده بنگاه های دولتی قابل واگذاری، قرار است در سالجاری ۳۳۷ بنگاه واگذاری شود که از این میان تعداد ۲۳۰ بنگاه در گروه یک و ۱۰۷ بنگاه در گروه ۲ قرار دارند.

همچنین طبق قانون سال ۹۳ آخرین مهلت قانونی برای واگذاری شرکت های دولتی تعیین شده بود که این مهلت در سالهای ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تمدید شده است. گفتنی است، به‌استناد ماده دو فصل دوم سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی دولت مکلف است تا ۱۰۰ درصد سهام شرکت های «گروه یک» را به بخش خصوصی واگذار کند.

همچنین در تبصره‌های ماده ۳ فصل ۲ این قانون در خصوص شرکت‌های «گروه ۲» آمده که دولت مجاز است به‌منظور حفظ سهم بخش دولتی در فعالیت‌های گروه ۲ ماده ۲، همچنان ۲۰ درصد از سهام شرکت‌های حاضر در گروه ۲ را در اختیار داشته باشد و مکلف است ۸۰ درصد باقی‌مانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار کند.





منبع : بانک برتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار