جان بِرکو، رئیس مجلس عوام انگلیس گفت: از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای سخنرانی در پارلمان انگلیس استقبال نمی‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 12 November 2017
به گزارش تابناک : برکو بر دیدگاه خود مبنی بر اینکه ترامپ در سفر رسمی اش به انگلیس، نباید اجازه یابد برای قانونگذاران در پارلمان سخنرانی کند، تاکید کرد. رئیس مجلس عوام انگلیس در مراسمی در دانشگاه کویین ماری لندن گفت: ترامپ هنوز این اجازه را پیدا نکرده است، و شایسته دریافت چنین افتخاری نیست. 
وی تصریح کرد: «دعوت برای سخنرانی در هر دو بخش پارلمان، چیزی نیست که وظیفه نخست وزیر باشد. این حق دولت نیست، بلکه این موضوع به رئیس مجلس عوام و مجلس اعیان مربوط است.» 
برکو ماه فوریه قول داد مانع از سخنرانی ترامپ در پارلمان شود؛ افتخاری که سال ۲۰۱۱ به باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا اعطا شد. وی گفت: سخنرانی سران خارجی در پارلمان انگلیس «یک حق طبیعی» نیست، بلکه «افتخاری» است که به آن‌ها اعطا می‌شود. 
وی افزود: «من به شدت احساس می‌کنم مخالفت ما با نژادپرستی و تبعیض جنسی، و حمایتمان از برابری در چارچوب قانون، و یک دستگاه قضایی مستقل، موضوع‌های بسیار مهمی در مجلس عوام هستند.» 
برکو اذعان کرد با اینکه تصمیم گیری درباره اجازه دادن به ترامپ برای سخنرانی در پارلمان، در نهایت بر عهده وی نیست، او «آرزو دارد» که چنین دعوتی از ترامپ به عمل نیاید. 
ترزا می، نخست وزیر انگلیس چند هفته پس از تصدی ترامپ به سمت ریاست جمهوری آمریکا، از وی دعوت کرد به انگلیس سفر کند. اما این سفر به علت نگرانی از اعتراضات گسترده به تعویق افتاد. حال قرار است ترامپ سال ۲۰۱۸ به انگلیس سفر کند.






منبع : روزنامه هافینگتون پست 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار