همزمان با ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی شبکه های سیما مستندهایی در مورد این روز تاریخی را روی آنتن می برند.
کد خبر: ۵۱۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 04 November 2017
به گزارش تابناک : امروز دوربین‌های شبکه یک سیما، از ساعت 10 صبح، مراسم 13 آبان را به صورت زنده از مقابل لانه جاسوسی پخش می کنند. شبکه یک سیما علاوه بر پرداختن به این روز در برنامه های روتین خود، پخش مستندهایی متناسب در مورد دلایل تسخیر لانه جاسوسی را در دستور کار دارد.
 
در شبکه دو سیما برنامه های «با ما بیا»، «نگی که نگفتی»، «عصر خانواده» و «با صبح» از گرامیداشت این روز با مخاطبان خود صحبت می کنند. در این برنامه ها موضوع وحدت کلمه به عنوان رمز عبور از چالش ها و خصومت های استکبار جهانی طرح و در مورد آن با حضور کارشناسان مطالبی مطرح می شود. تولید و پخش مستندی با موضوع تبعید حضرت امام خمینی(ره) و تسخیر لانه جاسوسی نیزدر جدول برنامه های این شبکه گنجانده شده است.
 
ویژه برنامه «اقیانوس آرام» برنامه دیگری است که به مناسبت روز دانش آموز به بحث های مرتبط با این روز می پردازد. نمایش راهپیمایی های 13 آبان در سراسر کشور اقدامی است که برنامه «نما دو» به آن می پردازد.
 
در شبکه سه سیما محوریت مباحث مورد طرح در دو برنامه «حالا خورشید» و «دو طرفه» به یوم الله 13 آبان اختصاص یافته است.
 
تامین برنامه شبکه چهار نیز با پخش سه مستند «تسخیر لانه جاسوسی»، «لانه عنکبوت» و «فریاد ماندگار» از واقعیات این حادثه تاریخی سخن می گوید.
 
تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان، تحلیل سیاست های آمریکا در ایران و واکنش به تسخیر سفارت خانه از موضوعات مورد بحث در برنامه «تسخیر لانه جاسوسی» و نگاه مختصر به پیدایش انقلاب اسلامی، حوادث مختلف در 13 آبان، قیام امام حسین و تاثیر آن بر انقلاب ایران، تسخیر لانه جاسوسی و شهادت دانش آموزان در 13 آبان نمونه ای از محتوای برنامه «فریاد ماندگار» که در شبکه چهار تولید و پخش می شود.
 
«لانه عنکبوت » به تهیه کنندگی سهراب فاضلیان در قالب مستند ترکیبی تولید شده و در آن با دکتر حسن شیخ الاسلام  درباره رخداد های 13 آبان 1358 گفتگو شده است. پرداختن به فیلم ضد ایرانی «آرگو» ساخته بن افلک، که در آن  به شرح  وقایع خروج شش نفر از کارمندان سابق سفارت آمریکا از ایران می پردازد از جمله بخش های جذاب این مستند تلویزیونی است.
 
«لانه عنکبوت» شنبه 13 آبان ساعت 22 به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
 
همزمان با سالگرد یوم الله 13 آبان شبکه پنج سیما نیز با پخش مستند «57» به تاریخچه این حادثه می پردازد.
 
پخش برنامه های «رصد»، «روزنه»، «طلیعه»، «نوگلان قرآنی» و «فردوس» نیز در جدول پخش شبکه قرآن و معارف سیما گنجانده شده است و در این برنامه ها موضوعات مربوط به این روز و تسخیر لانه جاسوسی و شهادت دانش آموزان مطرح می شود.
 
شبکه افق با پخش مستند «444 روز» به واکاوی جریان تسخیر لانه جاسوسی و حوادث پس از آن می پردازد.
 
«همین امروز»، «همین امشب» و نماهنگ هایی متناسب با 13 آبان از برنامه های شبکه سلامت است که روی آنتن می رود.
 
شبکه آموزش نیز با پخش برنامه های «صبحی دیگر» و «همیشه خونه» و با حضور مهمان هایی یاد این روز را گرامی می دارد.
 
مستندهای «پیچ خطرناک»، «عشق بدون مرز» و «ایرانی های مرتد» از ویژه برنامه های شبکه جام جام است که به این مناسبت روی آنتن می رود.
 
 
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار