رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: خودروهای آلاینده در هسته مرکزی مشهد از امروز یکم آبان ماه جریمه می شوند.
کد خبر: ۵۱۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 23 October 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ علیرضا حاجی زاده روز دوشنبه افزود: طبق مصوبه شورای هماهنگی ترافیک و ابلاغیه وزارت کشور در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از امروز طرح جریمه 50 هزار تومانی برای خودروهای آلاینده اجرا می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس خودروهایی که در سن فرسودگی هستند و ایجاده آلایندگی می کنند و همچنین خودروهای فاقد معاینه فنی در هسته مرکزی مشهد و محدوده اجرای طرح ترافیک جریمه می شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: بنا بر تصمیم شورای سیاستگذاری این طرح در مرحله نخست فقط در محدوده هفت کیلومتری طرح زوج و فرد هسته مرکزی مشهد اجرا و در مراحل بعدی در معابر بزرگراهی اجرا خواهد شد.
وی افزود : اطلاع رسانی لازم از طریق تابلوهای عمومی در سطح شهر مشهد انجام شده و خودروهای آلاینده در 24 ساعت به صورت سیستمی 50 هزار تومان جریمه می شوند.
سرهنگ حاجی زاده هدف از اجرای این طرح را کاهش آلاینده های هوا ناشی از خودروهای دودزا و فرسوده در کلانشهرها بیان کرد.
طرح زوج و فرد حرکت خودروها در مشهد در محدوده خیابانهای فدائیان اسلام، بهار، امام خمینی(ره)، شهید هاشمی نژاد، میدان راه آهن، بلوار شهید کاوه، میدان شهید گمنام، بلوار وحدت و خیابان 17 شهریور به سوی حرم مطهر رضوی همه روزهای هفته به جز روزهای تعطیل اجرا می شود. 
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای 25 میلیون مسافر است و روزانه تا یک میلیون دستگاه خودرو در این کلانشهر رفت و آمد می کنند. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار