وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش درباره سفر به سودان به خاطر "خطرات تروریستی" هشدار داد.
کد خبر: ۵۱۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 21 October 2017
به گزارش تابناک : وزارت خارجه آمریکا پس از چند روز از لغو تحریم‌های تجاری سودان که از سال ۱۹۹۷ میلادی اعمال شده بود و تحسین همکاری خارطوم با سازمان‌ اطلاعات آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم، به شهروندانش درباره سفر به سودان به دلیل وجود "خطرات تروریسم" هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا از هموطنانش خواسته تا از سفر به ایالت دارفور ، نیل آبی و کردفان جنوبی اجتناب کنند.

در بیانیه این وزارتخانه خطاب به شهروندان آمریکایی آمده است، پیش از برنامه‌ریزی برای سفر به مناطق دیگر سودان خطرات تروریسم، درگیری‌های مسلحانه و جنایات آن منطقه را مدنظر قرار دهند.

طبق گفته این بیانیه، گروه‌های تروریستی در سودان حضور دارند و نیت‌شان را از آزار و اذیت غربی‌ها و منافعشان از غرب از طریق عملیات انتحاری، انفجارها، تیراندازی و ربودن اعلام کرده‌اند.

در بیانیه مذکور، همچنین آمده است: جنایات خونینی که غربی‌ها را هدف قرار می‌دهد شامل ربودن و سرقت‌های مسلحانه، یورش به منازل و سرقت خودروها است که امکان دارد در هر مکانی از سودان به ویژه در ایالت دارفور رخ دهد.

اقلیم دارفور، نیل آبی و کردفان جنوبی سال‌ها شاهد درگیری میان نیروهای سودان و شورشیان است که در پی این درگیری‌ها ده‌ها هزار تن کشته و میلیون‌ها تن آواره شدند.

هشدار واشنگتن نسبت به سفر شهروندان آمریکایی واکنش منفی‌ای از سوی خارطوم به دنبال داشت.

در همین راستا، وزارت خارجه سودان اعلام کرد که با این هشدار آمریکا که توجهی به تحولات مهم و گسترده‌ این کشور ندارد، مخالف است.

وزارت خارجه سودان همچنین اعلام کرد که ادعای وجود تروریسم در سودان با استقبال رؤسای سازمان اطلاعات مرکزی و مسئولان برجسته آمریکایی درخصوص تلاش‌ها و همکاری‌های گسترده دولت سودان در راستای مبارزه با تروریسم متناقض است.

به رغم برداشتن تحریم‌های اعمال شده واشنگتن علیه سودان، این کشور همچنان در لیست کشورهای "حامی تروریسم" باقی مانده است.





منبع : الیوم السابع 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار