با وجود همه مزایا، تلفن همراه خطری جدی برای سلامت جسمی و روحی انسان‌ها به حساب می‌آید.
کد خبر: ۵۱۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 21 October 2017
به گزارش تابناک : کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند برخی برنامه‌ها از جمله نقشه، موقعیت مکانی، جدول زمان بندی قطار‌ها و مترو، دفتر یادآوری قرار‌های کاری، دفترچه تلفن و مواردی از این دست می‌تواند سبب آسیب دیدن سلامت بدن انسان شود.

 کارشناسان با بررسی امکاناتی که برروی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند وجود دارد دریافتند حدود ۵۰ وسیله مختلف در این دستگاه جمع آوری شده که در گذشته افراد هریک از آن‌ها را به تنهایی حمل می‌کردند.

با وجود جمع شدن تمامی این وسایل در گوشی تلفن همراه، استفاده و وابستگی شدید به آن می‌تواند سبب آسیب دیدن سلامت جسمی و روحی در افراد شود.

استفاده از هد فون با صدای بلند سبب آسیب رسیدن به قدرت شنوایی می‌شود، همچنین وابستگی به دفترچه تلفن، نقشه و موقعیت یاب‌های مکانی سبب افت توان حافظه و آسیب دیدن آن دربلند مدت می‌شود.

 با وجود شعار‌های شرکت‌های بزرگ سازنده تلفن همراه در زمینه کم و بی خطر بودن امواج ناشی از این دستگاه‌ها، کارشناسان آن‌ها را برای سلامت مضر دانسته و ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله سکته مغزی، بالا رفتن فشارخون، سقط جنین و یا ناباروری در آقایان را نتیجه استفاده بیش از حد از تلفن همراه می‌دانند.

حرارت این دستگاه‌ها زمانی که درکنار گوش و صورت قرارمی گیرد می‌تواند زمینه ساز ایجاد آکنه در افراد مستعد جوش صورت شود، زیرا میدان الکترومغناطیسی این وسیله می‌تواند محل رشد و تجمع هزاران میکروب و باکتری باشد. همچنین همراه داشتن این وسیله در همه زمان سبب آلودگی شدید آن و احتمال بروز بیماری در فرد می‌شود.

استرس و نگرانی شدید در زمانی که این وسیله به همراه فرد نیست نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که افراد دارنده تلفن همراه هوشمند با آن مواجه هستند و حتی برخی افراد دچار حمله استرس و پنیک می‌شوند.

 سندرم احساس لرزش نیز یکی دیگر از مشکلات نوظهور تلفن همراه است که در این حالت فرد مدام احساس می‌کند گوشی تلفن همراه او که در جیب لباس قرارداد زنگ می‌زند یا پیامکی برای او ارسال شده است.

 نرم افزار‌های موجود برروی گوشی تلفن همراه می‌توانند سبب افسردگی در افراد شوند و آن‌ها را از رسیدگی به امور روزانه خود، ورزش، تغذیه صحیح و مراقبت از چشم‌ها بازدارند.

 
کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت خود از تلفن همراه هوشمند به اندازه استاندارد استفاده کنند و درکنار آن از فناوری‌های از مد افتاده برای تقویت ذهن خود بهره بگیرند.




منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار