مجله اقتصادی فوربز فهرستی از ثروتمندترین میلیارد‌رهای آمریکایی را منتشر کرد.
کد خبر: ۵۱۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 19 October 2017
به گزارش تابناک : مجموع ثروت خالص میلیاردرهای آمریکایی ۲.۷ هزار میلیارد دلار برآورد شده است که یک رکورد محسوب می‌شود. این در حالی است که سال گذشته (۲۰۱۶) مجموع ثروت خالص ۴۰۰ میلیاردر این فهرست، ۲.۴ هزار میلیارد دلار بود.

این مجله می‌افزاید حداقل ثروت خالص افراد برای قرار گرفتن در فهرست سال ۲۰۱۷ به رقم بی‌سابقه ۲ میلیارد دلار رسید.

این رقم در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی، ۱.۷ میلیارد دلار بود. به همین سبب، ۱۶۹ میلیاردر آمریکایی نتوانستند به این فهرست راه یابند.

این در حالی است که ۲۲ میلیاردر برای نخستین بار به فهرست ۴۰۰ تایی فوربز راه یافته‌اند. میانگین ثروت میلیاردرهای فهرست فوربز، رقم بی‌سابقه ۶.۷ میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته (با میانگین ۶ میلیارد دلار) افزایش داشته است.

در ادامه گزارش آمده است ثروتمندترین‌های آمریکا بیش از هر زمان دیگری ثروتمند هستند. بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، با ثروت خالص ۸۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷، برای بیست و چهارمین سال متوالی در صدر فهرست فوربز قرار گرفت.

جف بیزوس، بنیانگذار و مدیرعامل آمازون، با ۸۱.۵ میلیارد دلار ثروت خالص، برای دومین سال پیاپی جایگاه دوم فهرست فوربز را از آن خود کرد.

وارنت بافت کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌گذار آمریکایی و مدیر عامل اجرایی شرکت برکشایر هاتاوی، که تا پیش از سال ۲۰۱۶، برای پانزده سال متوالی در رتبه دوم فهرست فوربز قرار داشت، امسال (برای دومین سال پیاپی) جایگاه سوم را از آن خود کرد.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، که در یک سال گذشته بیشترین ثروت را در میان افراد این فهرست گردآوری کرده است، در جایگاه چهارم قرار گرفت.

زاکربرگ در یک سال گذشته توانست ۱۵.۵ میلیارد دلار به ثروت خالص خود بیفزاید و مجموع ثروت خالص خود را به ۷۱ میلیارد دلار برساند.

لری الیسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، متخصص در زمینه نرم‌افزارهای پایگاه داده‌ها، نیز با ثروت خالص ۵۹ میلیارد دلار جایگاه پنجم این فهرست را از آن خود کرد. الیسون توانست در یک سال گذشته ۹.۷ میلیارد دلار به مجموع ثروت خالص خود بیفزاید.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با از دست دادن ۶۰۰ میلیون دلار در یک سال گذشته به رتبه دویست و چهل و هشتم فهرست فوربز سقوط کرد.

ترامپ سال گذشته توانست جایگاه صد و پنجاه و ششم این فهرست را از آن خود کند. ثروت خالص ترامپ در سال جاری میلادی، ۳.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

براساس گزارش این مجله دلایل کاهش ثروت خالص ترامپ شرایط نه چندان مناسب بازار املاک و مستغلات، هزینه‌های سرسام‌آور انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و همچنین صرف مبالغ هنگفت توسط ترامپ برای دعواهای حقوقی عنوان شده است.







منبع : مجله فوربز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار