فرمانده انتظامى شهرستان نيشابور گفت: عامل برداشت از حساب شهروند نيشابورى توسط كارشناسان پليس فتا شهرستان شناسايى و دستگير شد.
کد خبر: ۵۱۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 18 October 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ بيات مختارى در تشريح خبر گفت: خانمى به پليس فتا شهرستان مراجعه و عنوان نمود مبالغى كه براى واريز شهريه دانشگاه در حساب كارت عابر بانك خود داشته، به صورت غير مجاز از حساب وى خارج شده و تقاضاى رسيدگى و شناسايى عامل برداشت غير مجاز از حساب خود را داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاكى، كارشناسان پليس فتا اقدامات خود را آغاز و در پى بررسى‌هاى صورت گرفته و تحقيقات فنى انجام شده پسرى 21ساله شناسايى گرديد.

سرهنگ مختارى در رابطه با انگيزه متهم و روش دستيابى به اطلاعات حساب شاكى گفت: متهم كه از دوستان برادر شاكيه بوده چندى قبل براى خريد شارژ از دستگاه خودپرداز بلافاصله از غفلت برادر شاكى سوء استفاده كرده و همزمان رمز دوم براى كارت تعريف مى‌نمايد و از اين طريق با برداشت غير مجاز حساب كارت عابر بانك شاكيه را تخليه نموده‌است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با شناسايى و دستگيرى متهم، پرونده به همراه طرفين به دادسرا ارسال گرديد.

سرهنگ مختارى به شهروندان توصيه كرد: براى پيشگيرى از تكرار اينگونه جرايم حتما در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی باید دقت نمود، ضمن آن‌که به هیچ عنوان نباید کارت بانکی را به دیگران سپرد.
 
وی تاکید کرد: تغییر رمز اول و دوم کارت به صورت دوره‌ای یک ضرورت است که نباید هیچگاه این امر را فراموش کرد.

گفتنى است: پلیس فتا به صورت 24 ساعته پاسخگوی شهروندان بوده و افراد می‌توانند در صورت مشاهده چنین جرایمی مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش دهند.





منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار