بعد از آنکه قالیباف خبر از واگذاری شهرآفتاب و فروشگاه شهروند به بانک شهر داده بود، امروز نجفی شهردار فعلی از منتفی شدن این واگذاری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 16 October 2017

به گزارش تابناک : نهم مرداد امسال بود که قالیباف در واپسین روزهای مدیریت 1 ساله خود در شهر تهران از واگذاری شهرآفتاب و فروشگاه های شهروند به بانک شهر خبر داد.

قالیباف شهردار وقت تهران در مراسم بهره برداری از بزرگراه شهید حسین همدانی و تونل شهدای غزه با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری فروشگاه شهروند و شهرآفتاب به بانک شهر اظهار داشت: این دو مجموعه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به بانک شهر واگذار شد.

این واگذاری توسط شهرداری به علت بدهی های کلان شهرداری تهران به بانک شهر در حال انجام بود.

میزان بدهی های شهرداری پایتخت در دوره قالیباف به بانک شهر هر ماه افزون می گشت چرا که این شهرداری برای پرداخت حقوق ماهانه 68 هزار پرسنل خود از این بانک قرض می گرفت.

گرچه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با واگذاری شهرآفتاب و شهروند به بانک شهر موافق نبودند اما نتوانستند در مقابل رای اکثریت اصولگرای این شورا کاری از پیش ببرند.

بانک شهر به عنوان بانک متعلق به شهرداری های کلانشهرهای کشور، یکی از بزرگترین تهران خوارها محسوب می شود چرا که در قبال بدهی های کلان شهرداری، قالیباف با واگذاری زمین ها و ساختمان های بسیار به این بانک درصدد کاهش میزان بدهی خود به بانک شهر بود.

بدهی که به گفته نجفی شهردار کنونی اکنون به نزدیک 18 هزار میلیارد می رسد.

شهردار تهران در نشست خبری امروز خود در خصوص میزان بدهی‌های شهرداری تهران گفت: بعضی بدهی‌ها به صورت معجزه‌وار کشف می‌شوند بدهی شهرداری حدود 30 هزار میلیارد تومان است که 18 هزار میلیارد آن مربوطه به  بانک‌ها و عموما بانک شهر 9 هزار میلیارد آن مربوط به پیمانکاران و 3 هزار میلیارد آن سایر بدهی‌ها می‌شود.

اما زمانی که خبرنگاران از تهاتر با بانک شهر پرسیدند، نجفی پاسخ جالبی داد تا همگان در شوک فرو روند.

شهردار تهران در خصوص واگذاری شهر آفتاب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند به بانک شهر گفت: شهر آفتاب و شهروند هنوز به بانک شهر واگذار نشدند اما حاضر هستیم بانک شهر را در اداره شهر آفتاب و شهروند مشارکت دهیم.

 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار