دولت آمریکا متن استراتژی جدید و جامع خود علیه ایران را با محوریت تشدید نظارت بر توافق هسته‌ای، بازرسی از مراکز نظامی و افزایش فشار بر سپاه پاسداران منتشر کرد.
کد خبر: ۵۰۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 13 October 2017

به گزارش تابناک :  کاخ سفید امروز (جمعه) متن کلیات استراتژی جدید دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» علیه جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.

بر این اساس، «دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور آمریکا در مشورت با تیم امنیت ملی خود، استراتژی جدید و پیشنهادی آنها درباره ایران را پذیرفت.

این استراتژی حاصل ۹ ماه بررسی و محاسبات با کنگره و متحدان آمریکا، درباره چگونگی حفظ منافع امنیتی آمریکا، به بهترین شکل ممکن است.

عناصر کلیدی این استراتژی عبارتند از؛ تشدید نظارت بر توافق هسته‌ای، بازرسی از مراکز نظامی و افزایش فشار بر سپاه پاسداران.

در این سند که بیشتر بندهای آن بر اساس ادعاهای آمریکا علیه ایران تنظیم و تدوین شده، آمده است: «استراتژی جدید آمریکا درباره ایران بر خنثی سازی اقدامات بی ثبات کننده تهران و نفوذ این کشور به ویژه در حمایت از تروریسم و شبه نظامیان متمرکز است.

آمریکا این راستا اتحاد خود با متحدان سنتی و مشارکت منطقه ای و توازن قدرت در منطقه را احیا خواهد کرد.

ما برای مقابله با رژیم ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و فعالیتهای مخرب آن و همچنین اقدامات این نهاد در زمینه گرفتن سرمایه های مردم ایران کار خواهیم کرد.

ما با تهدید موشک‌های بالستیک ایران و دیگر تسلیحات ایران علیه آمریکا و متحدانمان مقابله خواهیم کرد.

ما همه مسیرهای دستیابی ایران به سلاح هسته ای را خواهیم بست.

ما جامعه بین المللی را برای محکوم کردن نقض حقوق بشر توسط سپاه و بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکایی و دیگر شهروندان خارجی همراه خواهیم کرد.

رفتارهای بی‌پروایانه ایران و سپاه پاسداران یکی از اصلی‌ترین منابع تهدید برای منافع آمریکا و ثبات منطقه ای است.»


تصویر بخشی از متن کلیات استراتژی جدید آمریکا منتشره توسط کاخ سفید






منبع : بازخبر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار