حسین مهاجران در خصوص تغییرات قیمت میوه در اوایل فصل پاییز گفت: در بازار عمده فروشی میوه و تره بار قیمت انواع محصولات از کیلویی ۲۵۰ تومان برای هندوانه شروع می شود و به کیلویی ۷ هزار تومان برای انار می‌رسد.
کد خبر: ۵۰۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 11 October 2017
به گزارش تابناک : وی در ادامه افزود: در بازار قیمت انواع میوه مناسب است و تنها قیمت انار با نوسان و گرانی مواجه شده که ناشی از سرمازدگی سال‌های گذشته و کم بار بودن درختان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تصریح کرد: عرضه انار به همین دلیل کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق، این محصول تولید چندانی نداشته که بخواهد در بازار عرضه شود؛ بنابراین علت اصلی گرانی این میوه پاییزه کمبود عرضه نسبت به تقاضاست.

مهاجران در توضیح وضعیت بازار سیب زمینی و پیاز نیز اظهار کرد: که هم اکنون وضعیت بازار این محصولات مناسب بوده و مشکلی در این زمینه نیست، چراکه عرضه سیب زمینی و پیاز در مناطق مختلف به محض تولید و برداشت اتفاق می افتد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره قیمت منطقی محصولات تره باری یادآور شد: بر اساس قانون، واحدهای عرضه کننده انواع میوه و تره بار به صورت خرده فروشی حداکثر باید قیمتی ۳۵ درصد بالاتر از قیمت های عمده فروشی داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در انتها خاطر نشان کرد: قیمت برای هندوانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ تومانی در بازار عمده فروشی باید کیلویی ۳۳۷ تا ۶۸۷ تومان در بازار مصرف باشد و هر کیلوگرم انار به عنوان گران‌ترین محصول از کیلویی ۲ هزا رو ۷۰۰ تا نهایتاً ۹ هزار و ۴۵۰ تومان باید به مردم فروخته شود.





منبع : آرمان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار