قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شده است تا در حال ثبت بدترین عملکرد ماهیانه از ابتدای سال 2017 میلادی باشد.
کد خبر: ۵۰۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 29 September 2017
به گزارش تابناک : قیمت طلا که روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود در 6 هفته اخیر رسیده بود، امروز جمعه نیز با کاهش روبرو شده است.
بر اساس این گزارش طلا در حال ثبت بدترین عملکرد ماهیانه خود از ابتدای سال 2017 میلادی است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1284 دلار رسیده است. قیمت طلا در ماه سپتامبر تاکنون 2.8 درصد کاهش داشته است که این میزان کاهش بیشترین رقم از ابتدای سال 2017 میلادی به شمار می رود و از نوامبر سال گذشته سابقه نداشته است.
البته قیمت طلا در سه ماه سوم امسال تاکنون با رشد 3.5 درصدی روبرو شده است. قیمت طلا در سه ماه دوم 2017 میلادی نیز با افزایش همراه شده بود.
تحلیلگران آی سی بی سی استاندارد بانک بر این باورند که افزایش ارزش دلار در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.
ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی امروز جمعه افزایش داشته و به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده است. اعلام برنامه مالیاتی دولت ترامپ تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.
به نظر می رسد کاهش نسبی تنش ها بر سر بحران هسته ای و موشکی کره شمالی نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. مقام های روسی و کره شمالی قرار است امروز جمعه در مسکو درباره بحران شبه جزیره کره رایزنی کنند.
ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون نیز تاکید کرد: گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و بانک های مرکزی اروپا و انگلیس تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته و احتمالا این روند نزولی در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت.
انتشار آمارهای مثبت اقتصاد ی در آمریکا نیز موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.انتشار آمارهای مهم اقتصاد ی آمریکا منطقه یورو نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.
وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند قیمت طلا را با تغییراتی روبرو کند.





منبع : بازارنیوز 
برچسب ها: قیمت طلا ، ارزش دلار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار