همزمان با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش ظرفیت عرضه اتان به صنایع پتروشیمی، پس از چند سال توقف امسال بار دیگر جمهوری اسلامی ایران به جمع کشورهای صادرکننده اتیلن جهان پیوسته است.
کد خبر: ۵۰۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 26 September 2017
به گزارش تابناک : بعد از چند سال توقف، صادرات اتیلن از صنعت پتروشیمی ایران امسال به چین و کشورهای اروپایی از سرگرفته شد. 

بر این اساس امسال در مقاطعی که صنعت پتروشیمی کشور با مازاد تولید اتیلن روبرو بوده با تامین نیاز صنایع پتروشیمی داخلی اقدام به صادرات این محصول کلیدی کرده است.

بر اساس این گزارش، یک مقام مسئول از مذاکره برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران به مصر خبر داد و گفت: کشورهای آفریقایی بازار نوظهوری برای محصولات صادراتی پتروشیمی ایران به شمار می روند.

«احسان خرم دل» درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات پلیمری پتروشیمی امیرکبیر، گفت: صادرات آزمایشی محصولات پلیمری پتروشیمی امیرکبیر شامل انواع پلی اتیلن سبک، سنگین و سبک خطی به مصر آغاز شده است.

سرپرست مهندسی فروشی شرکت پتروشیمی امیرکبیر با اعلام اینکه امسال یک محموله به صورت آزمایشی به مصر صادر شده است، تصریح کرد: قرار است مصرف کنندگان پلیمر پتروشیمی امیرکبیر در مصر با مصرف این محموله نظر خود را برای خرید محموله های جدید انواع پلی اتیلن اعلام کنند.

این مقام مسئول همچنین از کشورهای تونس و کنیا به عنوان دو مشتری دیگر محصولات پتروشیمی امیرکبیر در قاره آفریقا یاد کرد و اظهار داشت: هم اکنون بازاریابی برای فروش محصولات پتروشیمی به کشورهای آفریقایی به عنوان یک بازار نوظهور در دستور کار قرار گرفته است.

مذاکرات برای فروش محصولات پتروشیمی به پاکستان
گفتنی است دور جدید گفت و گوهای هیات پلاستیک و پتروشیمی پاکستان با مدیران شرکت‌های پتروشیمی ایران برای خرید محصولات پتروشیمی و پلیمری در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست کلید خورد.

در این خصوص «شیخ سلطان رحمان» عضو ارشد هیات تجاری پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان از روابط سطح بالایی در حوزه تجارت و اقتصاد و به ویژه محصولات پتروشیمی، پلیمری و پلاستیک برخوردار هستند، گفت: یکی از اهداف حضور بازرگانان و تجار پاکستانی در نمایشگاه ایران پلاست یازدهم خرید و تامین مواد اولیه پلیمری به ویژه انواع گریدهای پلی اتیلن سبک و سنگین، پلی پروپیلن و ... است.

وی تصریح کرد: بر این اساس تاکنون گفت وگوهایی با شرکت های پتروشیمی ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران پلاست آغاز شده است.

وی همچنین از گفت و گو با فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران برای آغاز همکاری‌‌های جدید با ساخت و راه اندازی خطوط تولید جدید محصولات پلاستیک و پلیمری به عنوان یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه یاد کرد و افزود: ایران با در اختیار داشتن ظرفیت بالای تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری و با توجه به روابط همسایگی می تواند نقش قابل توجهی در بازار صنایع پلیمر و پلاستیک پاکستان داشته باشد.


 تمایل شرکت های سوئیسی برای حضور در ایران
همچنین «رینر کلس»، مدیر فروش منطقه خاورمیانه و آفریقای شرکت سوئیسی «آی ام دی ویستا» گفت: این دومین حضور ما در این نمایشگاه محسوب می شود و نخستین هدف ما از حضور دوباره در ایران، دریافت سفارش ها و یافتن مشتری های جدید است. اما هدف میان مدت ما برقراری روابط با شرکت های ایرانی و تقویت جایگاه خود در بازار پتروشیمی ایران خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این شرکت سوئیسی فعال در حوزه کنترل کیفیت (quality control)، تولیدکننده سیستم های کنترل کیفیت مبتنی بر دوربین، به ویژه برای صنایع بسته بندی انواع نوشیدنی، است.

وی افزود: ما در حال حاضر سیستم های نصب شده ای در برخی از مجتمع های تولیدکننده محصولات بسته بندی ایران داریم و آماده همکاری و تعامل با شرکت های ایرانی هستیم.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار