با ورود آخرین حجاج از مدینه پرونده حج 96 با حاجی شدن 86 هزار و 200 نفر بسته شد.
کد خبر: ۴۹۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 26 September 2017
به گزارش تابناک : بامداد امروز آخرین کاروان زائران ایرانی از مدینه به کشور بازگشتند تا پرونده حج 96 بسته شود.
در حج امسال 86 هزار و 200 نفر در قالب کاروان های مختلف از 8 مرداد تا 3 شهریور به حج اعزام شدند و 310 پرواز آنها را از 14 شهریور تا 4 مهر به 20 فرودگاه کشور برگرداند.
موسم حج امسال از 8 مرداد آغاز و تا 4 مهر ماه به مدت 58 روز ادامه داشت. طول سفر هر یک از حجاج حداقل 30 روز و حداکثر 38 روز شد.
حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در این زمینه گفت: بحمدالله و با لطف خداوند، آخرین پرواز حجاج از مدینه منوره در سحرگاه سه شنبه چهارم مهرماه وارد فرودگاه امام خمینی شد. 
با خاتمه حج، نخستین نشست مدیران ستادی و اجرای حج دوازدهم مهر ماه برگزار می شود و تمامی ابعاد حج مورد بازبینی دقیق قرار می گیرد.
با اتمام پروازها عملا پرونده اجرایی حج 1396 با افتخار و سلامتی بسته شد. حجی که خوشبختانه بر اساس نظرات اکثریت حجاج و همچنین کارگزارانی که سالها توفیق تشرف داشته اند، با عنایات پروردگار عزتمندانه و با شکوه برگزار شد. از اینکه حج امسال با رضایت حجاج عزیزمان و با حفظ عزت، کرامت و حرمت حجاج خاتمه یافت، خدا را شاکریم. 
محمدی در ادامه با اشاره به طول سفر حجاج گفت: موسم حج امسال از 8 مرداد آغاز و تا 4 مهر ماه به مدت 58 روز ادامه داشت. طول سفر هر یک از حجاج حداقل 30 روز و حداکثر 38 روز شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص پروازهای حجاج هم توضیح داد: جمعا 329 پرواز حجاج را از 8 مرداد تا 3 شهریور به جده و مدینه منتقل کردند و 310 پرواز آنها را از 14 شهریور تا 4 مهر به 20 فرودگاه کشور برگرداند. تقریبا 79 درصد پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 21 درصد توسط هواپیمایی عربستان انجام شد.
محمدی همچنین با تاکید بر لزوم بازبینی و آسیب شناسی امور اجرایی حج گفت: همه کارگروهها در حوزه های مختلف خدمات حج پس از ایام تشریق مکلف شدند آسیب ها و مشکلات را دقیقا احصا کنند تا با کارشناسی های لازم تدابیر مناسبی برای حج سال بعد اتخاذ شود.
رئیس سازمان حج و زیارت از برگزاری اولین نشست آسیب شناسی حج 96 خبر داد و گفت: با خاتمه حج، نخستین نشست مدیران ستادی و اجرای حج دوازدهم مهر ماه برگزار می شود و تمامی ابعاد حج مورد بازبینی دقیق قرار می گیرد.





منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار