دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: امسال صادرات مناطق آزاد کشور نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته و ارزش آن به یک میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر: ۴۹۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 26 September 2017
به گزارش تابناک : مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد ماکو و در مرز بازرگان گفت: خوشبختانه امسال صادرات مناطق آزاد کشور نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته و ارزش آن به یک میلیارد دلار رسیده است.

وی گفت: سیاست دولت دوازدهم، ایجاد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، بهبود سرمایه‌گذاری و نیز ایجاد و توسعه صنایع و مبادلات تجاری است دولت به مناطق آزاد توجه خاصی دارد و اگر قوانین این مناطق رعایت شود دولت با توسعه آنها موافق است.

بانک افزود: مناطق آزاد در زمینه صادرات رشد متناسب و مطلوبی داشته اندو امیدواریم با گشایش‌ هایی هم چون«فاینانس» فعالیت مناطق آزاد افزایش یابد

 دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: هیچ ارتباطی بین مسئله قاچاق با مناطق آزاد وجود ندارد این موضوع در واقع یک نکته انحرافی است و توسط برخی رسانه‌ها طراحی می‌شود چون با همکاری که بین گمرک و منطقه آزاد وجود دارد قاچاقی صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: هم اکنون همه صادرات و واردات توسط یک سیستم یکپارچه و جامع کنترل شده و امکان قاچاق وجود ندارد و خوشبختانه نیز بسیاری از امکانات گمرکی در منطقه آزاد ماکو ایجاد و یکی از بهترین پایانه‌ها با تمامی امکانات در این منطقه به وجود آمده است.

مشاور رئیس جمهور و  دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار کرد: علاوه بر آن، در این منطقه به واسطه امکاناتی که وجود دارد، شاهد روند رو به رشدی بوده و تعریض جاده‌ها نیز یکی از دلایل رشد است و بنابراین اگر قاچاقی در مناطق آزاد صورت گیرد امکان سرمایه‌گذاری وجود نداشته در حالی که هم اکنون شاهد رشد سرمایه‌گذاری هستیم و این نشان می‌دهد که کارها براساس قوانین صورت می‌گیرد.





منبع : دیوان اقتصاد 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار