وزارت خارجه آمریکا در واکنش به برگزاری همه پرسی کردستان عراق تاکید کرد که از برگزاری این همه پرسی به صورت یکجانبه عمیقا ناامید شده است.
کد خبر: ۴۹۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 26 September 2017
به گزارش تابناک : وزارت خارجه آمریکا در واکنش به برگزاری همه پرسی در کردستان عراق یک بیانیه منتشر کرد. در این بیانیه آمده است؛ واشنگتن از برگزاری این همه پرسی که به صورت یکجانبه انجام شد و مناطق خارج از منطقه کردستان عراق را نیز شامل شد عیقا ناامید شده است.

براساس این بیانیه، برگزاری این همه پرسی غیرالزام آور تغییری در روابط تاریخی آمریکا با منطقه کردستان عراق ایجاد نخواهد کرد اما واشنگتن معتقد است که این همه پرسی باعث بی ثباتی و تشدید مشکلات مردم کردستان خواهد شد.

در این بیانیه آمده است؛ برگزاری این همه پرسی باعث پیچیدگی در روابط کردستان با هم دولت مرکزی عراق و هم با همسایگانش خواهد شد.

واشنگتن تصریح کرد که جنگ با داعش تمام نشده و همه گروهها باید به طور سازنده برای آینده ای بهتر برای عراق تلاش کنند.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که مخالف هرگونه خشونت و اقدام یکنجانبه توسط هر گروهی برای تغییر مرزها است.

در این بیانیه همچنین آمده است که آمریکا از یک عراق دموکراتیک و فدرال حمایت می‌کند و همه تلاشهای خود برای دستیابی عراق به آرزوهای خود در چارچوب قانون اساسی انجام خواهد داد.

همه پرسی کردستان عراق که مغایر با قانون اساسی عراق است در روز دوشنبه برگزار شد. این همه پرسی از سوی جامعه جهانی با مخالفت شدید مواجه شده بود.

نخست وزیر عراق نیز در واکنش به برگزاری همه پرسی تاکید کرد که بغداد نتیجه این همه پرسی را نخواهد پذیرفت و اقدامات تنبیهی را علیه مسئولان این همه پرسی اتخاذ خواهد کرد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار