فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از توقیف یک لنج صیادی متعلق به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در آبهای کیش خبر داد و گفت: از این لنج 45 قطعه کوسه ماهی بال سیاه کشف شده که جریمه آن 13 میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد.
کد خبر: ۴۹۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 25 September 2017

به گزارش تابناک : سرهنگ "رحیم جهانبخش" روز شنبه در اسکله صیادی صفین به تشریح چگونگی توقیف یک فروند لنج صیادی غیرمجاز متعلق به یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس که به آبهای مرزی کشورمان تجاوز کرده ،پرداخت وافزود: این لنج در 10 مایلی آبهای کیش توقیف شده است .

وی اظهارکرد: خدمه این لنج توقیف شده اقدام به صید گونه های نادر و در حال انقراض کوسه ماهیان بال سیاه و سفید و گونه های دیگر ماهی کرده بودند که در این ارتباط 7 نفر دستگیر و یک تن ماهی نیز کشف شد.

فرمانده پایگاه دریابانی کیش گفت: 45 قطعه کوسه ماهی از این لنج بدست آمده که صید هر قطعه آن 300 میلیون ریال جریمه دارد.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون 10 فروند لنج خارجی متجاوز به آبهای مرزی توسط دریادلان دریابانی کیش توقیف شده اظهارکرد: در این ارتباط نزدیک به 60 نفر خدمه دستگیر شدند و 7 تن انواع ماهی صید شده بدست آمده است .

سرهنگ جهانبخش موضوع اصلی این اقدام را مقابله و پیشگیری مقتدرانه از تجاوزات مرزی دانست و افزود : نیروهای دریابانی قاطعانه با هرگونه تجاوز مرزی به آبهای کشور برخورد می کنند .

وی موضوع مهم دیگر را تخریب محیط زیست و آسیب رسانی به انواع گونه های جانوری دریایی عنوان کرد و گفت: بیشتر لنج های توقیفی متعلق به کشورهای حاشیه خلیج فارس است که اقدام به صید کوسه ماهی و دیگر گونه های نادر می کنند که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران صید آنها جریمه در بردارد .

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در پایان تاکید کرد: تمامی این محموله معدوم می شود و در صورتی که متخلفان نتوانند جریمه نقدی مربوط به صید را بپردازند مقام قضائی در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.





منبع : پایگاه خبری پلیس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار