یک کارشناس فوتبال گفت: برانکو به خوبی سبک فوتبال عربی را می‌شناسد و استراتژی مناسبی برای بازی با الهلال در نظر می‌گیرد.
کد خبر: ۴۹۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 25 September 2017

به گزارش تابناک : جلال چراغپور در مورد وضعیت پرسپولیس در آستانه بازی با الهلال عربستان، گفت: ما داده‌هایی را باید در نظر بگیریم این داده‌ها را از صعود پرسپولیس به نیمه نهایی مد نظر قرار می‌دهیم، از حادثه‌ای که برای پرسپولیس اتفاق افتاد که آن هم بازی خوب مقابل الاهلی عربستان و شکست دادن این تیم بود، اما پرسپولیس بلافاصله بعد از آن برد در لیگ برتر به پیکان باخت که این شکست پیامی را برای ما داشت. اینکه بازیکنان فوتبال ایران نمی‌توانند در دو جبهه بازی کنند. در گذشته هم ما تیمی مثل مس‌کرمان را داشتیم که در آسیا بازی کرد و در لیگ برتر به دسته اول صعود کرد.

وی افزود: استقلال هم بازیکنانش نمی‌توانند دوگانه بازی کنند این تیم بعد از 6 گلی که از العین خورد، رو به اضمحلال رفت، مربی‌اش را از دست داد و منفجر شد، اما پرسپولیس چون انسجام بیشتری د اشت بعد از حضور در آسیا با یک شکست مقابل پیکان سر و ته قضیه به هم آمد. پرسپولیس اکنون هم باید نگران بعد از بازی با الهلال عربستان باشد وقتی دوباره در لیگ بازی می‌کند زیرا این تیم مقابل الاهلی بازی کرد و پس از آن صدرنشینی در لیگ برتر را از دست داد. در حالیکه تقریبا خود را از سایر تیم‌های لیگ جدا کرده بود.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: سوال بزرگ این است که آیا بازیکنانمان ظرفیت دوگانه بازی کردن را دارند؟ دوگانه بازی کردن یعنی حضور در دو جام و بازی با دو سبک مختلف فوتبال،‌در لیگ برتر ایران شرایط تیم‌ها از نظر اجرای تاکتیک، سرعت و پیچیدگی بازی تقریباً یکسان است، اما وقتی در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنید با تیم‌هایی از عربستان، امارات و قطر روبه‌رو می‌شوید که پیچیدگی‌های خاص خود را دارند. مربی‌های متفاوت با سبک‌های متفاوتی را دارند، البته برانکو به خوبی فوتبال عربی را می‌شناسد و با این سبک از فوتبال آشناست.

جلال چراغپور با اشاره به سبک فوتبال عربی،‌گفت: گفته می‌شود فوتبال عربی کند است، اما واقعیت آن است که این فوتبال دیگر کند نیست، تیم‌های عربی با استفاده از بازیکنان خارجی نقاط ضعف خود را ترمیم کرده‌اند و تبدیل به یک فوتبال تند شده‌اند. برانکو فوتبال عربی را می‌شناسد و اسیر آن نمی‌شود.

وی در مورد محرومیت مهدی طارمی گفت: طارمی نیست اما پرسپولیس منشا را دارد که در گلزنی و کارآیی بهتر از طارمی است، منشا راحت‌تر از طارمی گلزنی می‌کند.

وی در مورد اینکه برانکو چه استراتژی را در بازی رفت با الهلال در نظر می‌گیرد، گفت: استراتژی غلط این است که بگوییم مساوی در خانه حریف خوب است اما این استراتژی درست نیست، بنابر این برانکو قطعا استراتژی را در نظر می‌گیرد که در آن پرسپولیس هوشمندانه دفاع کند و حملاتی با شدت و سرعت زیاد داشت باشد، مانند آنچه که تیم ملی با کی‌روش انجام می‌دهد. یعنی دفاع پر نفس و حمله با شدت و سرعت زیاد و با حضور منشا هم پرسپولیس می‌تواند این استراتژی را انجام دهد.






منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار