وزیر خارجه گفت: در نشست وزرای خارجه ایران و ١+٥ کوتاهی آمریکا از عمل به تعهداتش در برجام توسط ما مطرح شد و همه دولتهای حاضر بر ضرورت احترام و پایبندی همه طرفها به این توافق تاکید کردند.
کد خبر: ۴۹۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 21 September 2017
به گزارش تابناک : محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از برگزاری دومین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه ایران و ١+٥ در جمع خبرنگاران ایرانی عنوان کرد: در این نشست موارد نقض برجام بیان شد و اینکه آمریکا از ابتدای برجام از تعهداتش کوتاهی کرده توسط ما مطرح  شد.
 
وزیر خارجه ادامه داد:همه دولتهای حاضر بر ضرورت احترام همه طرفها تاکید کردند. جلسه کاملا مشخصی بود که نگرش جامعه بین المللی به برجام بعنوان یک توافق چندجانبه و نه یکجانبه و همینطور یک قطعنامه شورای امنیت مورد تاکید کشورها قرار گرفت.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: این دومین بار است که نشست در سطح وزرا برگزار میشود. از چند ماه پیش پیش بینی شده بود برای برگزاری جلسه چون جمهوری اسلامی اعتقاد دارد که آمریکا تعهداتش را اجرا نکرده و لفاظی هایی هم که توسط این کشور صورت می گیرد بخصوص سخنان بسیار سخیفی که توسط رئیس جمهور این کشور عنوان شد نشانگر دور بودن آمریکا از واقعیات بین المللی است و امروز هم یکبار دیگر این را از نزدیک مشاهده کردیم. 





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار