ظاهرا نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هشدار دادن درباره ایران فراتر رفته و این بار قصد دارد طرحی را با موضوع لغو یا تغییر در برجام به رئیس جمهوری آمریکا ارائه دهد.
کد خبر: ۴۹۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 18 September 2017
به گزارش تابناک : شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به نیویورک و دیدار روز دوشنبه وی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مدعی شد: وی اینبار به هشدار درباره برجام اکتفا نکرده بلکه طرحی را آماده کرده که مانع از تبدیل ایران به یک قدرت هسته ای می شود. 
 انتظار می رود «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در حاشیه اجلاس نیویورک دیداری با وزرای خارجه ۱+۵ داشته باشد.

گفتنی است نتانیاهو قرار است روز سه شنبه یعنی یک روز بعد از دیدار با ترامپ، در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی داشته باشد که قطعا یکی از محورهای آن توافق هسته ای ایران خواهد بود و اینکه وی حاضر نیست حضور این کشور را در مرزهای شمالی سوریه تحمل کند.
این در حالی است که وی یک هفته پیش در سفر به برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله آرژانتین خواستار لغو یا اعمال تغییر در توافق هسته ای ایران شد و برخی منابع نیز مدعی هستند که دغدغه وی از بابت بند موسوم به «غروب آفتاب» برجام است که بازه زمانی رفع محدودیت های هسته ای ایران را مشخص می کند.
وی پیشتر نیز مدعی شده بود با اجرای این بند که شامل افزایش سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم بعد از ۱۰ سال و افزایش حجم اورانیوم کمترغنی شده بعد از ۱۵ سال است، ایران عملا به نقطه صفر باز می گردد و بار دیگر در مسیر ساخت بمب هسته ای قرار می گیرد!
دیدار روز دوشنبه در حالی صورت می گیرد که ترامپ قرار است کمتر از یک ماه دیگر (۱۵ اکتبر) سومین گزارش خود را درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای به کنگره آمریکا ارائه دهد و شایعه ها حاکی از عدم رضایت وی برای تایید این موضوع است.
از سوی دیگر، کشورهای ۱+۵ این هفته در نیویورک نشستی با موضوع برجام برگزار خواهند کرد و روسیه از همین حالا می گوید پیامش برای آمریکا «باقی ماندن در برجام» است.
انتظار می رود «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در حاشیه اجلاس نیویورک دیداری با وزرای خارجه ۱+۵ داشته باشد. به این ترتیب، وی برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن دولت جدید واشنگتن، با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی دیدار می کند.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار