عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به طرح نام گزینه‌های متعدد برای تصدی استانداری تهران، از چند گزینه‌ای که از اقبال بالاتری برخوردارند، نام برد و با بیان این‌که جلسات کارگروه بررسی گزینه‌های استانداری هنوز به پایان نرسیده، تاکید کرد همه مجامع استانی برای معرفی استانداران سراسر کشور فعال شده‌اند.
کد خبر: ۴۹۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 18 September 2017
به گزارش تابناک : سیدفرید موسوی  با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی گزینه‌های استانداری تهران در مجمع نمایندگان استان اعلام کرد: اخیراً مباحثی درباره این‌که افرادی برای تصدی استانداری تهران به وزارت کشور پیشنهاد شوند مطرح شد؛ چرا که در پی برگزاری چند انتخابات اخیر و در شرایطی که مردم به لیست امید در انتخابات مجلس در تهران و شورای شهر پایتخت رای داده و تغییراتی در شهرداری تهران انجام شده، لازم است استانداری و فرمانداری نیز دست‌خوش تغییراتی شود.

تشکیل کارگروه بررسی گزینه‌های استانداری تهران

او گفت: در این راستا مجمع نمایندگان تهران کارگروهی برای بررسی گزینه‌های مختلف تشکیل داد. در این جلسه موارد و گزینه‌های مختلفی مطرح شده اما هنوز سوالات و ابهامات بسیاری در این باره وجود دارد و هنوز باید ببینیم تا چه حدی می‌توانیم پیشنهادات خود را ارائه کنیم و ادامه رایزنی‌های لازم با دولت و وزارت کشور را انجام دهیم.

هنوز برای معرفی استاندار تهران به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان استان تهران با بیان این‌که کارگروه بررسی گزینه‌های استانداری هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است،‌ خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گزینه‌های مختلفی مطرح شده و درحال حاضر نیز مشغول بررسی گزینه‌های مختلف برای تصدی استانداری تهران هستیم اما جلسات این کارگروه همچنان ادامه دارد.

گزینه‌های اصلی استانداری تهران

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به برخی گزینه‌هایی که در این جلسات مطرح شده‌اند، گفت: هم‌اکنون آقایان محسن مهرعلیزاده، جواد امام، محمدحسین مقیمی، سیدابوالفضل رضوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری و چند گزینه دیگر مطرح شده‌اند و این درحالی است که حسین هاشمی استاندار فعلی نیز ازجمله گزینه‌هایی است که درباره ادامه فعالیتش صحبت شده است. البته افراد زیادی مطرح شده‌اند اما گزینه‌های اصلی همین چند نفر هستند.

آغاز فعالیت همه مجامع استانی مجلس برای معرفی استانداران سراسر کشور

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دولت حاضر به تعامل با مجمع نمایندگان استان تهران برای انتخاب استاندار است، گفت: تعاملی خوبی بین دولت و مجامع استانی وجود دارد و دولت خواسته که گزینه‌های مدنظرمان را پیشنهاد کنیم. هم‌اکنون سایر مجامع استانی نیز برای پیشنهاد گزینه‌های استانداری دیگر استان‌های کشور فعال شده‌اند.

او یادآور شد: به هر حال این‌که مجمع نمایندگان استان تهران گزینه‌های استانداری مدنظر خود را به دولت پیشنهاد دهد، اتفاقی طبیعی و حق نمایندگان مردم است؛ به هر حال وقتی در چند انتخابات اخیر مردم با این رویکرد قاطع به یک نگاه خاص رای داده‌اند و نظرشان را به صراحت اعلام کرده‌اند، حق دارند نظرات خود را ازطریق نمایندگان در حاکمیت اعمال کنند.

تلاش در جهت معرفی بهترین گزینه برای استانداری تهران

موسوی در عین حال تصریح کرد: فراموش نکنیم که آقای حسین هاشمی نیز خدمات بسیاری در استان تهران ارائه کرده و با این حساب تلاش خواهیم کرد بهترین گزینه برای ادامه راه دولت، وزارت کشور و استانداری معرفی شود.




منبع : ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار