«رکس تیلرسون» خود را برای حضور در نشتست با «محمد جواد ظریف» و مقامات دیگر کشورها و مذاکره در خصوص توافق هسته‌ای آماده می‌کند.
کد خبر: ۴۹۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 17 September 2017
به گزاش تابناک : این پایگاه افزود: این نخستین دیدار دیپلمات‌های ارشد دولت ترامپ با همتایان ایرانی خود است.

بر اساس این گزارش دیدار هفته آینده تیلرسون و ظریف در حالی صورت می‌گیرد که یک ماه پس از این دیدار قرار است ترامپ سومین گزارش خود درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را به کنگره آمریکا تحویل دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: این نشست که در سطح وزیران برگزار خواهد شد برای عصر روز چهارشنبه و در حاشیه نشست  سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برنامه ریزی شده و به میزبانی «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد و دیپلمات‌هایی از انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان در این نشست حضور خواهند داشت.

طی ماه‌های گذشته دو دستگی شدیدی میان مقامات دولت ترامپ در خصوص تأیید و یا عدم تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به وجود آمده است؛ ماه جولای تیلرسون و دیگر مقامات ارشد کاخ سفید ترامپ را متقاعد کردند تا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کند اما ترامپ از این تصمیم ناراضی بوده و امید داشت که ماه اکتبر از این توافق خارج شود.

در این گزارش آمده است: دولت ترامپ با اشاره به برنامه موشکی، ایران را متهم به نقض توافق هسته‌ای می‌کند اما متحدان کلیدی آمریکا بر این عقیده هستند که ایران تا حد زیادی به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند بوده و «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز دوشنبه پایبندی ایران به تعهدات خود در قبال این توافق را تأیید کرد.






منبع: فارین پالیسی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار