چهره‌های مشهور آمریکایی در مورد گرمایش زمین به ترامپ هشدار دادند.
کد خبر: ۴۹۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 13 September 2017
به گزارش تابناک : دهها چهره مشهور آمریکایی روز سه شنبه در برنامه‌ای  تلویزیونی که به قربانیان طوفان‌های هاروی و ایرما اختصاص داشت، خواستار وحدت و همبستگی شدند و خودداری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را از پذیرش واقعیت تغییرات آب و هوایی محکوم کردند.
این برنامه تلویزیونی با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای قربانیانطوفان‌های هاروی و ایرما تولید شده بود.چندین خواننده و بازیگرانی همچون  جرج کلونی، رابردت دنیرو، آل پاچینو، جولیا رابرتس و ریس ویترسپون از جمله کسانی بودند که در این برنامه تلویزیونی شرکت داشتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، استیوی واندر، خواننده و نوازنده نابینای  آمریکایی در آغاز این برنامه در پیامی که مخاطب آن دونالد ترامپ بود، گفت: « ما باید عشق ورزیدن و ارزش نهادن به سیاره خود را شروع کنیم. هر کسی که فکر می کند گرمایش زمین وجود ندارد، باید کور یا احمق باشد.»
ترامپ اوایل ماه ژوئن با اعلام اینکه توافق آب و هوایی پاریس برای اقتصاد کشورش خوب نیست، تصمیم گرفت که آمریکا را از این توافق خارج کند.توافق پاریس با هدف محدود کردن گرمایش زمین تا دو درجه سانتی گراد با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جهان که بیشتر از انرژی های فسیلی نشأت می گیرد، دسامبر 2015 در چارچوب بیست و یکمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP21) با امضای 195 کشور در پاریس، پایتخت فرانسه منعقد و چهارم نوامبر 2016 نیز اجرایی شد.هنگام پخش این برنامه شرکت اپل اعلام کرد به انجمن‌هایی که از کمک‌های جمع آوری شده در این پویش موسوم به « دست در دست » بهره مند می‌شوند، پنج میلیون دلار کمک می کند.
طوفان سهمگین هاروی که هفته گذشته جنوب شرقی آمریکا را درنوردید، بیش از 70 کشته بر جای گذاشت و خسارات زیادی در منطقه هیوستون در ایالت تگزاس به بار آورد. طوفان ایرما نیز که پس از طوفان هاروی منطقه کارائیب و جنوب شرقی آمریکا را درنوردید، جان 12 نفر را در ایالت فلوریدای آمریکا گرفت.






منبع : واحد مرکزی خبر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار