سخنگوی دولت دوازدهم ، برجام را قراردادی میان ایران و 6 کشور دانست که آمریکا یکی از آنها محسوب می شود و گفت: امروز فضای حقوقی و بین المللی تغییر کرده و اگر کشوری از جمله آمریکا از این قرارداد خارج شود، خودش را ایزوله کرده و ضرر خواهد کرد.
کد خبر: ۴۹۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 12 September 2017
به گزارش تابناک : محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت با بیان این مطلب ادامه داد: اگر آمریکا از این قرارداد خارج شود خود ایزوله شده و ضرر می کند. ما در راستای تامین منافع ملی درباره خروج آمریکا تصمیم می گیریم و قطعا برای انجام تصمیمات خود از یک مرجع استعلام نخواهیم کرد بلکه کل نظام درباره آن تصمیم می گیرند.
نوبخت بازنده اصلی اقدام آمریکا را خود آمریکا دانست و گفت سخنان آمانو درباره پایبندی ایران به برجام آنقدر صریح و واضح است که جای تردید ندارد که ایران پایبند پیمان برجام بوده و سخنان اخیر مقامات آمریکایی درباره بازرسی ها نیز غیرحقوقی است.

** تغییرات در استان ها
نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی درباره تغییر استانداران نیز اظهار داشت همانطوری که در کابینه حدود 50 درصد تغییرات داشتیم، در سطح مدیران استان ها نیز در حال تغییر هستیم و تعدادی از استانداران با توجه به حسن اقداماتشان می توانند در استان های دیگر مشغول کار شوند.
وی با بیان اینکه دولت وقت زیادی برای بررسی تغییرات ندارد، ادامه داد: وزیر کشور با تامین و سرعت لازم این موضوع را دنبال می کند و فکر می کنم هفته آینده بتوانم گزارشی از تغییرات استان های مختلف را ارائه کنم.
سخنگوی دولت همچنین درباره آمارهای اعلام شده توسط خود در نشست های هفتگی گفت این ها آمارهای رسمی کشور است و اینکه بگوییم چرا در میان زندگی مردم قابل مشاهده نیست، موضوعی نابجاست.
وی افزود: در بهار امسال 920 هزار نیرو وارد بازار کار شده که برای این افراد 700 هزار شغل ایجاد شد که نشاندهنده آثار سرمایه گذاری ها و تلاش های دولت است.
نوبخت تصریح کرد: این درست نیست که بگوییم واحد صنعتی هنوز مشکل دارد بلکه باید دید که چه تعداد از این واحد های صنعتی بسیار زیاد دارای مشکل، مشکلاتشان حل شده است.

** قتل عام مسلمانان میانمار

نوبخت همچنین کشتار مسلمانان میانمار، آن را رخدادی غم انگیز و ضد انسانی دانست و ادامه داد: مسئول این قتل عام و کشتار ارتش و دولت میانمار است که ما با مردم میانمار ابراز همدردی می کنیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: رییس جمهوری نیز در استفاده از تمام ظرفیت های دیپلماسی در جهت حل این موضوع تاکید کردند و در سفر اخیر به قزاقستان آن را فرصتی برای تهییج مسلمانان جهت رسیدگی به این کشتارخواندند.
وی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی فراتر از اظهار تالم از ظرفیت های خود در مسیر حمایت از مظلومین با استفاده از تمام ابزاری های دیپلماسی استفاده خواهد کرد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار