یک عضو فراکسیون اهل سنت مجلس تصریح کرد: اقلیت‌ها در کشور به خدمت سربازی می‌روند، مالیات پرداخت می‌کنند و در انتخابات حضور فعال دارند، اما اینکه مطرح می‌شود حق داشتن مسئولیت در کشور را ندارند اصلاً جالب نیست. مقام معظم رهبری به‌عنوان حسن ختام این دستور را صادر فرمودند و ازاین‌پس اقلیت‌ها انتظار دارند تا بیشتر در مناصب سیاسی کشور مانند معاون وزیر، معاون رئیس‌جمهور و استاندار حضورداشته باشند.
کد خبر: ۴۹۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 09 September 2017

به گزارش تابناک : مولوی عبدالحمید خطاب به رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای از وجود برخی تبعیض‌های مذهبی گلایه کرده بود. در بخشی از نامه او آمده است: «علی‌رغم تأکیدات مکرر آن رهبر خردمند در خصوص مبارزه با تبعیض و نابرابری و نگاه یکسان، در دیدار با مسئولان در مواقع مختلف، متأسفانه هنوز تبعیض و نابرابری بیداد می‌کند

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از این نامه ۲ خواسته مهم اهل سنت را «استفاده از ظرفیت اهل سنت در مدیریت کشور» و «توجه به آزادی‌های مذهبی» دانست و خواستار دستور رهبر معظم انقلاب در این مورد شد و نوشت: «بدیهی است این فرمان در تاریخ ثبت و ماندگار شده و موجب رضایت پروردگار و رفع نگرانی و دغدغه همه اقوام و مذاهب ایرانی را فراهم آورده و باعث تحکیم وحدت و همبستگی اسلامی بوده و در رفع اختلافات و تنش‌های منطقه‌ای تأثیر گذاشته و الگویی برای تقویت وحدت اسلامی در سایر کشورها و یاس دشمنان از تفرقه‌انگیزی و ایجاد دشمنی میان مسلمانان خواهد شد».

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مرقومه‌ای به نامه مولوی عبدالحمید این روحانی بلندپایه اهل سنت و امام‌جمعه زاهدان پاسخ داد و در آن نوشت: «معظم‌له از اظهار علاقه شما به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی و جانب‌داری و حمایت و دفاع از کشور و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی قدردانی کرده و فرمودند: همه ارکان جمهوری اسلامی موظف‌اند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ‌گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید باهم در کنار هم و در صنوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند. به این امید که با الهام از تعالیم اسلامی و تمسک به اصول قانون اساسی، همه ما به‌عنوان ایرانی بتوانیم در جهت اعتلای کشور و تأمین منافع ملی و تحکیم وحدت و یکپارچگی گام برداریم و نقش خود را در انجام وظایف دینی و ملی ایفا کنیم

محسن بیگلری، عضو فراکسیون اهل سنت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با پاسخ مقام معظم رهبری به نامه مولوی عبدالحمید گفت: در ابتدا تشکر می‌کنم از مقام معظم رهبری به‌عنوان عالی‌ترین مقام کشور که مانند همیشه مدبرانه پاسخ‌نامه مولوی عبدالحمید را دادند.

وی در ادامه اضافه کرد: این ذهنیت وجود دارد که اقلیت‌ها به‌خصوص اهل سنت نباید پست و مقامی در مناصب مختلف داشته باشد و با این اعلام نظر صریح مقام معظم رهبری درباره این تصور نادرست دیگر هیچ حرفی برای اینکه یک وزیر یا معاون وزیر از اهل سنت یا اقلیت‌های کشور انتخاب شوند، باقی نمی‌ماند.

این عضو فراکسیون اهل سنت در این رابطه توضیح داد: اقلیت‌ها در کشور به خدمت سربازی می‌روند، مالیات پرداخت می‌کنند و در انتخابات حضور فعال دارند، اما اینکه مطرح می‌شود حق داشتن مسئولیت در کشور را ندارند اصلاً جالب نیست. مقام معظم رهبری به‌عنوان حسن ختام این دستور را صادر فرمودند و ازاین‌پس اقلیت‌ها انتظار دارند تا بیشتر در مناصب سیاسی کشور مانند معاون وزیر، معاون رئیس‌جمهور و استاندار حضورداشته باشند.

بیگلری در همین رابطه تأکید کرد: با پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید درصورتی‌که تا به امروز مطرح می‌شد در صورت استفاده از اقلیت‌ها مورد سؤال قرار خواهند گرفت، این مسئله دیگر به‌طور کامل برطرف شده و هیچ وزیر دیگر نمی‌تواند با توسل به چنین مسئله‌ای اقلیت‌ها را ندید بگیرد. انتظار می‌رود که وزرایی که هنوز معاونان خود را انتخاب نکرده‌اند با یک رویکرد مثبت در این زمینه اقدام کنند.

وی درباره اولین قدم دولت در جهت فرامین مقام معظم رهبری یادآور شد: استاندارها برای بخش‌هایی از کشور باید از بین اقلیت انتخاب شوند. علاوه بر این از میان وزرا تنها آقای زنگنه از اهل سنت معاون داشت که این هم به دولت گذشته مربوط می‌شود، انتظار می‌رود که سایر وزرا در این زمینه کوشا باشند و حداقل از یکی از اقلیت‌ها در وزارتخانه‌های تحت مدیریت خود بهره ببرند تا این سد حضور اقلیت‌ها در مناصب کشور برای همیشه شکسته شود.

این عضو فراکسیون در خصوص انتظار مردم دراین‌باره تصریح کرد: مهم‌ترین انتظار مردم عدم تبعیض است و نسبت به وجود آن نگران هستند. مردم از دولت می‌خواهند که به آنان تحت عنوان شهروند درجه‌یک نگاه کند و از وجود حس یک شهروند درجه‌دو ناراحت و دلگیر هستند.





منبع : رویداد 24 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار