معاون رئیس جمهور ایران در سخنان خود خاطرنشان کرد که شرکای ایران در توافق هسته ای بیش از ایران ضرر خواهند کرد؛ «زیرا در صورت نقض برجام، دیگر شانسی برای حل و فصل موضوع هسته ای کره شمالی وجود نخواهد داشت. دلیل اصلی آن است که مقامات پیونگ یانگ دیگر به آمریکا و قدرتهای بزرگ اعتماد نخواهند کرد».
کد خبر: ۴۹۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 09 September 2017
به گزارش تابناک : «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور ایران در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل هشدار داد که «شکست برجام به یک رقابت تسلیحات هسته ای منتهی خواهد شد».

وی در ادامه تأکید کرد که «تهران خواهان ادامه پایبندی خود به توافق هسته ای منعقده میان ایران و گروه ۱+۵ است، حتی اگر آمریکا از این توافق خارج شود».

علی اکبر صالحی در پاسخ به پرسش نشریه اشپیگل در خصوص تهدید اخیر رئیس جمهوری ایران به از سرگیری فعالیت هسته ای ایران در صورت وضع تحریمهای جدید آمریکا خاطرنشان کرد که «ایران به طور مستمر بررسی می کند که آیا این توافق به نفع کشور است یا اینکه بابت پایبندی به این توافق باید بهای بسیار سنگینی بپردازد. و اینکه اگر آمریکا از این توافق خارج شود، ولی سایر کشورهای درگیر در این توافق (انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین) همچنان به این توافق پایبند بمانند، ایران به احتمال زیاد و با وجود خروج آمریکا از این توافق، به برجام متعهد می ماند. اما اگر آمریکا از این توافق خارج شود و اروپا نیز از واشنگتن تبعیت نماید، این توافق به طور حتم برهم می خورد و ایران به فعالیتهای سابق خود بازمی گردد».

صالحی در بخشی دیگر از مصاحبه خود تأکید کرد که در صورت نقض توافق هسته ای، ایران با مشکلات اقتصادی روبرو خواهد شد، اما به لحاظ سیاسی به نفع دولت ایران خواهد بود زیرا به نسل جوان خود خواهد گفت که «به آنها [آمریکا و کشورهای اروپایی] دیگر اعتماد نکنند».

وی در ادامه با تأکید بر گزارشهای «آژانس بین المللی انرژی اتمی» مبنی بر پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای به عهدشکنی مکرر مقامات آمریکا در این باره اشاره کرد و متذکر شد که انزوای تحمیلی بر تهران، ملت ایران را متحد و متکی به خود ساخته است.

معاون رئیس جمهور ایران در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد که شرکای ایران در توافق هسته ای بیش از ایران ضرر خواهند کرد؛  «زیرا در صورت نقض برجام، دیگر شانسی برای حل و فصل موضوع هسته ای کره شمالی وجود نخواهد داشت. دلیل اصلی آن است که مقامات پیونگ یانگ دیگر به آمریکا و قدرتهای بزرگ اعتماد نخواهند کرد».





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار