طلا در معاملات روز دوشنبه که سرمایه‌گذاران بازار جهانی به دنبال دریافت جهت حرکت مشخص بودند، تغییر چندانی نداشت.
کد خبر: ۴۸۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 21 August 2017
به گزارش تابناک : هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۶.۰۱ دلار رسید. 
 
در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ثابت بود و در ۱۲۹۱.۷۰ دلار ایستاد. 
 
طلا روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌های سیاسی و امنیتی در آمریکا و اسپانیا که سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دارایی‌های امن ساخت، به بالاترین قیمت از نوامبر صعود کرد. با اینهمه قیمت‌ها در اواخر معاملات روز جمعه که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا استیو بانون، استراتژیست ارشد خود را اخراج کرد، کاهش پیدا کرد. بازارهای سهام پس از انتشار این خبر روند صعودی پیدا کردند و دلار افزایش یافت. 
 
به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، تنش‌های سیاسی در هفته گذشته بسیار بالا بود اما خبر خروج استیو بانون از کاخ سفید در روز جمعه، ریسک گریزی سرمایه‌گذاران را کمتر کرد و در حال حاضر سرمایه‌گذاران پیش از اینکه برای خرید و فروش تصمیم بگیرند، منتظر مشاهده روند حرکت بازار هستند. 
 
بازارهای سهام آسیا و دلار روز دوشنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به توانایی ترامپ برای اجرای وعده‌های اقتصادی، تغییر چندانی نداشتند. 
 
سرمایه‌گذاران همچنین نگران شعله‌ور شدن دوباره تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی هستند زیرا نیروهای آمریکایی و کره جنوبی روز دوشنبه یک مانور مشترک را آغاز کردند. 
 
بازارها همچنین منتظر نشست روسای بانک‌های مرکزی هستند که اواخر هفته جاری در جکسون هال وایومینگ برگزار می‌شود و در آن جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. اظهارات وی برای دریافت نشانه‌هایی از روند آتی افزایش نرخ‌های بهره به دقت دنبال می‌شود. 
 
طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که سوددهی ندارد را کمتر کرده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند. 
 
طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، سفته بازان شمار قراردادهای خرید طلا در بازار کامکس را در هفته منتهی به ۱۵ اوت برای پنجمین هفته متوالی افزایش دادند. 
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۶.۹۶ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۹۷۸.۴۰ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۹۲۶.۹۷ دلار رسید.





منبع : رویترز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار