طرح تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی کیش
معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش با اشاره به آغاز طرح برخورد با تاکسی هایی که از تاکسیمتر استفاده نمی کنند افزود: براساس آنچه از سوی مدیریت حمل و نقل کیش اعلام شده است تنها تعداد ۶۸ تاکسی، مجهز به سیستم تاکسیمتر نیستند و در زمان تعیین شده موظف به تهیه آن هستند.
کد خبر: ۴۸۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 20 August 2017

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش با اشاره به آغاز طرح برخورد با تاکسی هایی که از تاکسیمتر استفاده نمی کنند افزود: براساس آنچه از سوی مدیریت حمل و نقل کیش اعلام شده است تنها تعداد ۶۸ تاکسی، مجهز به سیستم تاکسیمتر نیستند و در زمان تعیین شده موظف به تهیه آن هستند.

به گزارش تابناک از کیش ، سرهنگ دوم یونس شعبانیان معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش با اشاره به آغاز طرح برخورد با تاکسی هایی که از تاکسیمتر استفاده نمی کنند گفت: استفاده از تاکسیمتر بر اساس مصوبه شورای ترافیک و از مطالبات مردمی است و پلیس راهور کیش نیز بر حسب وظایف قانونی با رانندگانی که از تاکسیمتر استفاده نکنند برخورد می کند.

وی افزود: براساس مصوبه شورای ترافیک به منظور اجرای نظم ترافیکی در شهر تمامی رانندگان تاکسی باید از تاکسیمتر استفاده کنند و هر راننده که از آن استفاده نکند متخلف بوده و خودروی وی براساس قانون تا ۷۲ ساعت توقیف شده و به پارکینگ منتقل می شود.

شعبانیان در رابطه با تاکسی هایی که تاکسیمتر بر روی خودروی آنان نصب نشده است اظهار کرد: با استعلام از حمل و نقل سازمان تنها ۶۸ تاکسی در حال حاضر تاکسیمتر ندارند که باید از سوی سازمان تهیه و بر روی خودروی آن ها نصب شود که این عزیزان تا زمان دریافت تاکسیمتر از سازمان مهلت دارند و به محض اعلام آماده بودن تاکسیمتر باید برای خرید و نصب آن اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه لیست تاکسی هایی که مجهز به تاکسیمتر نیستند در اختیار پلیس راهور قرار دارد توضیح داد: پیمانکار حوزه IT که مسئول تهیه و نصب تاکسیمتر بر روی تاکسی هاست از سوی سازمان مشخص شده و به زودی تاکسیمتر های لازم در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه هدف از برخورد با رانندگانی که از تاکسیمتر استفاده نمی کنند مطالبه حقوق مرم است متذکر شد: زمانی که طرحی در استای آسایش و آرامش مردم تعریف شده و هزینه های نیز برای اجرایی کردن آن صورت می گیرد باید از سوی جامعه هدف رعایت شود

وی ادامه داد: تاکسی هایی که مجهز به تاکسیمتر هستند براساس قانون و مصوبه شورای ترافیک موظف به استفاده از آن هستند و با متخلفان این حوزه به شدت برخورد شده و علاوه بر جریمه نقدی خودروی آنان به مدت ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل می شود.

شعبانیان در رابطه با حضور مسافربرهای شخصی در سطح شهر نیز تاکید کرد: پلیس راهور با مسافربرهای شخصی در سطح شهر برخورد کرده و خودروهای متخلف به پارکینگ انتقال می یابند.

وی با اشاره به اینکه در برخی نقاط شهر حضور تاکسی ها وارائه خدمات کمرنگ بوده و مسافربرهای شخصی از این فرصت استفاده کرده و اقدام به مسافرکشی می کنند افزود: با این وجود پلیس راهور با تمام مسافربرهای شخصی در هر نقطه از شهر که مشاهده کند برخورد می کند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش از رانندگان تاکسی و مردم درخواست کرد به محض مشاهده مسافربرهای شخصی شماره پلاک این خودروها را به شماره ۱۲۰ پلیس راهور اعلام کنند تا با آن ها برخورد شود.

پلیس راهور کیش پس از اعلام برخورد با تاکسی هایی که از تاکسیمتر جهت ارائه خدمات استفاده نمی کنند طی روزهای گذشته، از صبح امروز اقدام به برخورد با متخلفان در سطح شهر کرده است.

جزیره کیش با ۹۱٫۵ کیلومتر مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس از شهرهایی است که پلیس راهور در آن به رعایت قانون در حوزه راهنمایی و رانندگی پایبند بوده و با متخلفان به شدت برخورد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار