معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 65 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های استان رهاسازی شوند.
کد خبر: ۴۸۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 20 August 2017
به گزارش تابناک : عباسعلی شیخ‌تبار اظهار کرد: از آغاز رهاسازی ماهی‌ها در رودخانه‌های مازندران تاکنون بیش از 61 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های استان رهاسازی شد.
وی با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهی‌ها با همکاری جامعه صیادی در مازندران ادامه دارد، اضافه کرد: رهاسازی بچه ماهی‌ها تا زمانی‌که استخرهای از بچه ماهی تهی شوند ادامه دارد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 65 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های استان رهاسازی شوند، افزود: با توجه به کاهش ذخایر ماهی کپور، بیش از 3 میلیون بچه ماهی کپور در رودخانه‌های شرق استان تولید و به‌صورت طبیعی تکثیر شد.
این مسؤول با تأکید بر حفاظت از رودخانه‌ها و رعایت مسائل زیست محیطی، خاطرنشان کرد: مواردی از جمله آلودگی زیست محیطی، سموم کشاورزی، سدهای لاستیکی، فاضلاب‌های شهری و دفن زباله و شیرابه‌های آن موانعی را برای مهاجرت بچه ماهی‌ها به دریا به‌وجود می‌آورد.
 شیخ‌تبار یادآور شد: بحث کم‌آبی نیز مزید بر علت شده و تلاش‌هایی که مراکز بازسازی متحمل می‌شوند ولی طبیعت و خاستگاه رهاسازی بچه ماهی این شرایط را ندارد تا به دریا برسند.
وی در پایان گفت: امیدواریم آب رودخانه‌ها سالم و پاکیزه باشد تا ماهی‌ها بتوانند به حیات خود ادامه داده و خود را به دریا برسانند.




منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار