یک روزنامه آلمانی مدعی شد که ایران از طریق خاک سوریه، سلاح قاچاق به روسیه ارسال می‌کند!
کد خبر: ۴۷۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰ 14 August 2017
به گزارش تابنلک رضوی به نقل از العالم، اسپوتنیک به نقل از روزنامه آلمانی دی ولت آم سانتونگ، این روزنامه با استناد به "منابع ناشناس" در سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی ادعا می کند که ایران برای دور زدن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، از طریق سوریه اقدام به قاچاق اسلحه به روسیه نموده و برخی از این محموله ها سلاح های تهاجمی سنگین هستند.

بر اساس ادعای این نشریه، ظاهرا در ماه ژوئن هواپیماهایی از ایران دو بار در پایگاه هوایی سوریه در فرودگاه بین‌المللی باسل الاسد لاذقیه به زمین می نشیند و این هواپیماها در آنجا اقدام به تحویل محموله های نظامی به مقصد ترانزیت به روسیه می نمایند. این روزنامه به نوع سلاح ها اشاره نکرده است.

به نوشته این روزنامه، این محموله‌های سلاح، سپس توسط کامیون به بندر طرطوس سوریه در دریای مدیترانه فرستاده شده و سرانجام با کشتی روسی "اسپارتا-3" به نووروسییسک در روسیه ارسال می گردند.

این روزنامه به عنوان شاهد، یک تصویر ماهواره ای از فرودگاه دمشق با آرم هواپیمای بوئینگ متعلق به ایران را چاپ نموده است. منبع دقیق این تصویر مشخص نشده است، اما وجود هواپیماهای ایرانی در فرودگاه دمشق امری عادی به شمار می آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار