پژوهشگران دانشگاه یانگلین چین بتازگی دریافتند مولکول‌های EGCG، نوعی از آنتی اکسیدان‌های فراوان موجود در چای سبز می‌تواند باعث تقویت سلامت مغز و کاهش جذب چربی‌ها در بدن شود که در نتیجه، زمینه بروز تحلیل‌های شناختی و مقاومت به انسولین را کمتر می‌کند.
کد خبر: ۴۷۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 13 August 2017
به گزارش تابناک : نتیجه این مطالعه که در نشریه FASEB Journal چاپ شد طی بررسی روی موش‌های آزمایشگاهی مذکر در سه گروه تأیید شد. گروه اول برنامه غذایی سالم، گروه دوم تغذیه سرشار از چربی و قند و گروه سوم برنامه‌ای مانند گروه دوم اما با دریافت مکمل EGCG داشتند.

پژوهشگران طی مدت ۱۶ هفته، وضعیت موش‌ها را کنترل کرده متوجه شدند گروه دوم در مقایسه با دیگر موش‌ها دچار افزایش وزن شدند. همچنین با انجام تست‌های شناختی مشخص شد این موش‌ها در مورد فعالیت‌های حافظه‌ای به زمان بیشتری نیاز دارند در حالی که گروهی که مکمل آنتی اکسیدان مصرف کرده بودند موفقیت بالاتری در این تست‌ها کسب کردند.

«چای سبز» دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان پس از آب است که دست کم در ۳۰ کشور کشت می‌شود. نتایج مطالعه اخیر در مورد چای سبز می‌تواند دلیل خوبی بر گنجاندن آن در برنامه روزمره باشد اما باید توجه داشت که زیاده روی در مصرف چای سبز یا مکمل EGCG ممکن است به سمی شدن کبد بینجامد.

براساس مطالعات پیشین، دوز مصرفی این آنتی اکسیدان برای پیشگیری از آسیب‌های کبدی نباید از ۳۰۰ میلی گرم در روز افزایش یابد.

پژوهشگران همواره تأکید دارند تغذیه سالم و متعادل مؤثرترین روش پیشگیری از افزایش وزن و کاهش زمینه ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت و چاقی است.



 منبع: www.pourquoidocteur.fr

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار