روز گذشته تعدادی از وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارتخانه‌ها در دولت دوازدهم به منظور تشریح برنامه‌هایشان در فراکسیون‌های مجلس حاضر شدند.
کد خبر: ۴۷۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 13 August 2017

به گزارش تابناک : اسامی ۱۷ وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم روز سه‌شنبه ۱۷ خرداد تقدیم مجلس شد. پیرو اعلام اسامی وزرای پیشنهادی و تقدیم برنامه های آنها به مجلس شورای اسلامی، وزرای پیشنهادی در فراکسیون‌های مختلف مجلس حاضر شده و به تشریح برنامه های خود می پردازند.

روز گذشته (شنبه 21 مرداد) نیز تعدادی از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارتخانه ها در دولت دوازدهم به منظور تشریح برنامه‌هایشان در فراکسیون‌های مجلس حاضر شدند.

 مجلس شورای اسلامی سه فراکسیون سیاسی با عنوان «نمایندگان‌ولایی»، «مستقلین» و «امید» و فراکسیون های تخصصی زیادی همچون «اشتغال»، «فرهنگیان»، «ورزش»، «محیط زیست» و ... دارد.

مجلس از روز سه شنبه هفته جاری بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی را در صحن علنی شروع خواهد کرد و پس از آن رای اعتماد به وزرا در صحن مجلس انجام خواهد شد.

اما روز شنبه (دیروز) نیز تعدادی از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، در بهارستان حاضر شدند و در جلسات دو فراکسیون مستقلان و امید به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

بررسی«مدل‌های توسعه‌ای فضای مجازی» با حضور آذری‌جهرمی 
محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم بعد از ظهر روز شنبه پس از حضور در جلسه فراکسیون امید مجلس و تشریح برنامه‌های خود در جمع اعضای این فراکسیون اظهار کرد: جلسه امروز بسیار مفید و سازنده بود و در آن سوالات جدی‌ای مطرح شد که به آنها پاسخ‌های متناسب داده شد.

وی با اشاره به عمده سوالاتی که از جانب نمایندگان دراین جلسه مطرح شد، خاطر نشان کرد: عمده مسائل مطرح شده در این جلسه پیرامون توسعه کسب وکارهای نوپا و مدل‌های توسعه ای فضای مجازی و بعضا حواشی مربوط به کارنامه وزرای پیشنهادی است.

عمده‌ترین سیاست ما استفاده از منابع بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های زیربنایی است 
عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم روز شنبه پس از حضور در فراکسیون مستقلان مجلس و تشریح برنامه‌های خود در میان اعضای این فراکسیون با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمده‌ترین سیاستی که ما در دولت دوازدهم در وزارت راه و شهرسازی تعقیب می‌کنیم، استفاده از منابع مالی خارجی و بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های زیربنایی است که در جلسه امروز با نمایندگان فراکسیون مستقلان به طرح آن پرداختیم.

آخوندی خاطر نشان کرد: من صبح امروز در فراکسیون امید حضور داشتم و فردا بعد ا زظهر نیز در دیگر فراکسیون مجلس یعنی فراکسیون ولایی حضور خواهم داشت.

 صرفا وزارت خارجه مسئول روابط خارجی نیست 
محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه روز شنبه فراکسیون امید حضور یافت و درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای چهار سال دوم کاری خود گفت: در حوزه سیاست خارجی طبق قانون وزارت خارجه صرفا مسئول روابط خارجی نیست و تمامی امور به خصوص این حوزه زیر نظر مقام معظم رهبری است که در چارچوب‌ها تعیین می‌شود.

وزیر پیشنهادی امور خارجه کشورمان در ادامه با بیان اینکه هماهنگی این وزارتخانه با سایر وزارتخانه‌ها در دولت یازدهم مناسب بود، عنوان کرد: در اجلاس اخیر علیرغم اینکه برنامه کاملا داخلی بود، اما از ۲۷ کشور اروپایی در آن حضور داشتند لذا باید به واقعیات آنگونه که هست نگاه کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور ۱۰۵ هیأت خارجی در مراسم تحلیف در تاریخ جمهوری اسلامی بی نظیر است، اظهار داشت: نباید این واقعیات را دست کم گرفت و باید از ظرفیت‌های موجود آن استفاده کرد.

ظریف در ادامه حوزه همسایگان و دیپلماسی اقتصادی را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت امور خارجه دانست و افزود: تا پیش از این هیچ سهمیه‌ای در معادلات بین المللی درباره سوریه نداشتیم، اما اکنون ما تعیین کننده برگزاری جلسات و اعضایی که می‌توانند در این جلسات حاضر شوند هستیم.

وزیر پیشنهادی امور خارجه در ادامه با اشاره به تغییرات ساختاری که این وزارتخانه در دستور کار دارد، عنوان کرد: متناسب با اولویت‌ها تغییر در ساختار خواهیم داشت که بر همین اساس معاونت‌های منطقه‌ای حذف شده و معاونت سیاسی با تمرکز بر حوزه‌های مورد نیاز فعال می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به هماهنگی‌های داخلی که وزارت خارجه با سایر دستگاه‌ها دارد آن‌ها را در چارچوب دانست و اظهار داشت: در حوزه برجام به اهداف خود رسیده ایم و تا کنون موانع حمل و نقل، حوزه نفت و بانک برداشته شده است و از آنجایی که در مذاکرات درباره سایر حوزه‌ها صحبت نشد لذا نمی‌توان انتظار داشت تحریم‌ها در حوزه‌های دیگر نیز برداشته شود.

ظریف در ادامه با بیان اینکه تا کنون میلیارد‌ها دلار سرمایه خارجی بعد از برجام وارد کشور شده، ابراز داشت: البته بدعهدی آمریکا باید به نحوی پاسخ داده شود که در پایان این اقدامات به نفع آمریکایی‌ها نباشد چنانچه سرمایه گذاری توتال در ایران یک پله جهش محسوب می‌شود.

وزیر پیشنهادی امور خارجه کشورمان در پایان اظهارات خود درباره حضور زنان و اهل سنت در این وزارتخانه خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه در دولت یازدهم نخستین دستگاهی بود که از حضور زنان به عنوان معاون وزیر و سفیر و همچنین یک سفیر اهل سنت استفاده کرد که این منوال در دولت دوازدهم ادامه می‌یابد البته متأسفانه به دلیل عدم توجه به حوزه زنان، بانوان زیادی در سطوح مدیریتی وزارت خارجه نداریم، اما روی این موضوع کار می‌کنیم.

وعده افزایش رابطه وزارت دادگستری و مجلس
علیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری روز شنبه برای برنامه‌های پیشنهادی خود در جهت اداره وزارت دادگستری در فراکسیون مستقلین ولایی حضور یافت.

آنطور که خانه ملت گزارش داده است، وزیر پیشنهادی دادگستری در این نشست با اشاره به اینکه در طول 4 سال آینده به طور حتم روابط میان وزارت دادگستری و مجلس افزایش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: باید بتوان با افزایش تعامل ها به سوال و دغدغه نمایندگان پاسخ داد بنابراین این ظرفیت در قانون وجود داشته و هر سازمانی مکلف به پاسخگویی به نمایندگان است و امیدواریم این کار انجام شود.

آوایی با بیان اینکه تقویت هماهنگی میان مجموعه وابسته به قوه قضائیه و نمایندگان مجلس بر عهده وزارت دادگستری است، گفت: نحوه ارتباط بین قوا نیز بسیار قابل اهمیت است؛ همچنین برنامه‌های مبارزه با فساد نیز در دستورکار این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: باید بررسی جامعی در رابطه با موضوع تعزیرات حکومتی و دغدغه‌های آن انجام داد؛ از اینرو امیدواریم برای همه این دغدغه ها اقدامات مفید را انجام داد.

 برنامه وزارت دفاع دولت دوازدهم «واقعی، کاربردی و کاملا هماهنگ» است 
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از حضور در جلسه فراکسیون مستقلین مجلس، اظهار کرد: در این جلسه در خصوص برنامه وزارت دفاع دولت دوازدهم گزارش هایی را خدمت برادرانمان در فراکسیون مستقلین مجلس ارائه دادیم.

وی افزود: برنامه ای که امروز در اختیار اعضای فراکسیون مستقلین مجلس قرار گرفت، برنامه ای واقعی، کاربردی و کاملا هماهنگ است؛ هماهنگ از آن جهت که به سبب تجربه من در وزارت دفاع، این برنامه با هماهنگی ستاد وزارت دفاع آماده شده است.

امیر حاتمی با بیان اینکه برنامه تهیه شده برای وزارت دفاع دولت دوازدهم، شامل حوزه های صنعتی، معیشتی، مهندسی، دیپلماسی دفاعی و حقوقی است، خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، راهبرد اصلی دفاع کشور که دفاع همه جانبه است، اجرا می شود.

 افزایش کشت گلخانه‌ای برای کاهش مصرف آب
حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه ظهر روز شنبه فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی حضور یافت و درباره برنامه های این وزارتخانه برای چهار سال دوم کاری خود گفت: وزارت نیرو در حوزه آب، برق و فاضلاب رسالت سنگینی برعهده دارد و در حال حاضر 47 درصد از جمعیت شهری و 80 درصد از جمعیت روستایی از شبکه های آبرسانی برخوردار هستند.

وزیر پیشنهادی نیرو بر همین اساس تصریح کرد: از آنجایی که کشور ایران کشوری خشک و نیمه خشک محسوب می شود لازم است آب های سطحی را مهار کنیم که از این رو 45 میلیارد مترمکعب در سال پتانسیل آب های زیرزمینی و 75 میلیارد مترمکعب در سال پتانسیل آب های سطحی داریم.

وی افزود: حفر بی رویه چاه غیرمجاز و برداشت آب از سفره های آب زیرزمینی که آن نیز بیش از حد مجاز بوده کشور را دچار بحران آب کرده است.

بیطرف در ادامه با بیان اینکه 52 میلیارد مترمکعب در مخازن آب داریم عنوان کرد: برداشت و مصرف آب در کشور بیش از ظرفیت آب های سطحی و زیرزمینی است که به سفره های زیرزمینی فشار آورده است لذا باید برنامه تعادل بخشی به آب های زیرزمینی و راهکاری برای کاهش مصرف آب داریم.

وزیر پیشنهادی نیرو در ادامه با تأکید بر اینکه آبیاری در حوزه کشاورزی باید اصلاح شود، گفت: کشت گلخانه ای باید افزایش یابد که از این طریق محصولات کم نمی شود بلکه مصرف آب کاهش می یابد.

پیگیری استراتژی پیشه گرفتن مزد بر تورم در دولت دوازدهم
علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روزشنبه با حضور در نشست فراکسیون مستقلین ولایی برنامه‌های خود برای اداره این وزارتخانه را به نمایندگان ارائه داد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استراتژی پیشه گرفتن مزد بر تورم به عنوان یک سیاست مهم در رفع فقر مطلق پیگیری خواهد شد، گفت: با تشکیل کمیسیون مشترک دولت و مجلس سالانه ۴۰۰ هزار شغل از سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد شد.

وعده ۳ ماهه رئیس جمهور برای حل مشکلات اعتباری حوزه سلامت
حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به ارائه برنامه‌های خود در 4 سال آتی پرداخت و گفت: بدون شک برنامه این وزارتخانه در دولت دوازدهم ادامه راه طرح تحول سلامت است تا با ارتقاء آن بتوانیم خدمات مطلوب‌تری به دریافت‌کنندگان خدمت ارائه کنیم.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان از وعده ۳ ماهه رئیس جمهور جمهور برای حل مشکلات اعتباری حوزه سلامت خبر داد.

 تولید با نرخ بهره ۳۶درصدی شدنی نیست
محمد شریعتمداری روز شنبه در فراکسیون تولید و اشتغال حضور یافت و در باره برنامه‌های خود برای حضور در کابینه دولت دوازدهم ، اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در فراکسیون تولید و اشتغال در سالی به‎‌همین نام حضور دارم.

وی در این فراکسیون گفت:نرخ بهره بانکی یک موضوع پیرامونی محسوب می‌شود ولی کیست که نداند تولید با نرخ بهره ۳۶درصدی شدنی نیست.

افزایش بهره‌وری در بخش‌کشاورزی از اولویت‌های ۴سال آینده/پرداخت پول گندم کشاورزان تا پایان نیمه اول فصل پاییز
محمود حجتی روز شنبه، 21 مردادماه در نشست فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های خود برای توسعه بخش کشاورزی در 4 سال آینده گفت: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی یکی از اولویت های اصلی جهاد کشاورزی در 4 سال آینده است.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در کابینه دوازدهم گفت: پول گندم کشاورزان تا پایان نیمه اول فصل پاییز امسال پرداخت و تلاش می شود مطالبات کشاورزان هر چه زودتر تسویه شود.

سوال 20 نماینده فراکسیون امید از رحمانی فضلی
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت کشور دولت دوازدهم، روز گذشته پس از جلسه با اعضای فراکسیون امید، طی مصاحبه ای، اظهار کرد: نمایندگان مجلس واقعا زحمت می‌کشند و حق شان این است که از برنامه های وزرا مطلع شوند و نظرات و انتقاداتشان را مطرح کنند.

وی ادامه داد: در جلسه با اعضای فراکسیون امید حدود 20 نماینده سوالات و انتقادات خود را مطرح کردند؛ این دست تعاملات باید استمرار داشته باشد و هر فصلی یکبار وزرا باید با حضور در مجلس، از برنامه هایشان و موانع احتمالی گزارش ارائه دهند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: اگر هزاران بار خداوند را به سبب نعمت مردم سالاری دینی در کشورمان شکرگذار باشیم باز کم است. 

وزرای پیشنهادی به فراکسیون «نمایندگان‌ولایی» می‌روند 
فراکسیون نمایندگان ولایی نیز از امروز میزبان وزرای پیشنهادی خواهد بود. سیدحسین نقوی‌حسینی روز گذشته در این رابطه به خبرنگار میزان گفت: بر اساس زمانبندی مقرر شده تا این فراکسیون صبح یکشنبه (22 مردادماه) با وزرای پیشنهادی 1.«امور خارجه» و 2. «نیرو» جلسه داشته باشد.

نقوی‌حسینی تاکید کرد: همچنین قرار است بعد‌از‌ظهر روز یکشنبه اعضای فراکسیون میزبان وزرای پیشنهادی 3. «صنعت، معدن و تجارت» و 4. «دادگستری» باشند.

سخنگوی«فراکسیون نمایندگان ولایی» ادامه داد: بر اساس این زمانبدی،  وزاری پیشنهادی 5. «کشور» و 6. «آموزش و پرورش» صبح روز دوشنبه(23 مردادماه) میهمان فراکسیون نمایندگان ولایی خواهند بود تا به سوالات نمایندگان درباره برنامه های خود برای 4 سال آتی کابینه دوازدهم پاسخ دهند.

وی افزود: همچنی وزرای پیشنهادی 7. «امور اقتصاد و دارائی»، 8. «نفت» و 9. «فرهنگ و ارشاد اسلامی» نیز صبح روز سه شنبه(24 مردادماه) با حضور در مجلس شورای اسلامی میهمان جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی خواهند بود و برنامه های خود را برای 4 سال آتی شرح خواهند داد.

نقوی حسینی در ادامه بیان داشت: همچنین در ادامه این نشست‌ها مقرر شد تا وزرای پیشنهادی 10.«اطلاعات»، 11. «جهاد کشاورزی» و 12. «ارتباطات و فناوری اطلاعات» در روز چهارشنبه(25 مردادماه)  میهمان فراکسیون نمایندگان ولایی باشند.

سخنگوی «فراکسیون نمایندگان ولایی» مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همچنین مقرر شده وزرای پیشنهادی 13. «ورزش و امور جوانان» و 14. «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» اجتماعی صبح روز پنجشنبه(26 مردادماه) در جلسه فراکسیون حضور می یابند و درباره برنامه‌های خود صحبت می‌کنند.

کابینه دولت 18 وزیر دارد که رئیس جمهور 17 وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرده است.





منبع : میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار