آقایانی که تنها به فکر کنسرت هستند بگویند تاکنون چند همایش دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر، زکات، خمس، حجاب و عفاف و… برگزار کردند؟
کد خبر: ۴۷۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 12 August 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام نبی باقری، امام جمعه شاهین دژ با اشاره به لغو برگزاری کنسرت در کشور و نظر شرع درباره برگزاری چنین مراسمی، خاطرنشان کرد:

شرع مقدس، هیچگاه با کنسرت مشکل ندارد. البته کنسرتی که در آن اختلاط، بی بندباری و…. نباشد. اسلام هیچگاه با کنسرت مخالف نبوده و نخواهد بود، اسلام با این مخالف است که به بهانه کنسرت، بی بندباری و اختلاط می کنند. اگر این اختلاط و بی بندباری در کنار دریا، سینما و… هم باشد مخالف است.

وی در ادامه افزود:
پیش از پخش اذان، صدایی پخش می شود و خود آن موسیقی به شمار می آید، ولی موسیقی داریم تا موسیقی. موسیقی که پیش از اذان پخش می شود همراه با معنویت، خداشناسی و… است. موسیقی ها باید همراه با دین و معنویت باشد.

امام جمعه شاهین دژ با انتقاد از افرادی که تنها فکر و ذکرشان برگزاری کنسرت است، خاطرنشان کرد:
آقایانی که تنها به فکر کنسرت هستند بگویند تاکنون چند همایش دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر، زکات، خمس، حجاب و عفاف و… برگزار کردند؟ چگونه است چندین سال همایش های دینی برگزار نمی شود صدایی بلند نمی شود ولی به محض این که کنسرتی لغو می شود درباره آن فریاد می زنند و می گویند ما می خواهیم کنسرت برگزار کنیم ولی نمی گذارند.

وی اضافه کرد:
حتی آقایی می گوید شما کنسرت ها را ندیدید و بدانید اگر امام رضا(ع) زنده بودند در این مراسم ها شرکت می کنند، این ها به امام(ع) اتهام می زنند تا مقداری به موسیقی خود رونق و وجه بدهند.

حجت الاسلام باقری، دلیل برگزار نشدن همایش های دیگر از سوی مسئولین را فرار آن ها از پاسخگویی عنوان کرد و تصریح کرد:
کنسرت کم هزینه ترین و پر مخاطب ترین روش برای فرار از پاسخگویی است. فردی که نمی خواهد به مردم خدمت ارائه دهد چنین سرگرمی ایجاد می کند. افراد بیکار هم برای فرار از بیکاری و وقت گذرانی به کنسرت می روند

وی ادامه داد:
مسئولین برای پوشاندن ضعف عملکرد خود موضوعی مانند کنسرت را مطرح کنند. از این موضوع نیز می خواهند سوء استفاده کرده و بگویند ما می خواهیم خدمت کنیم ولی دیگران نمی گذارند. این ها کدام مسجد، حوزه، دانشگاه، کار و… را ایجاد کرده اند که نگذاشتند!

امام جمعه شاهین دژ تحلیل خود درباره نیاز جامعه به شادی را این گونه ارائه کرد: مگر تا به امروز کسی به کسی گفته که شادی نکند یا تنها در عزاداری شرکت کن! ولی باید مساوات را نیز رعایت کنیم اگر دو کار موسیقی انجام می دهیم در کنارش یک کار معنوی و مذهبی داشته باشیم.

وی افزود:
این افرادی که به این میزان برای موسیقی داد و فریاد می کنند آیا یک بار شده چنین فریادهایی را به خاطر نماز، بیکاری و… داشته باشند. در مناطق مرزی هنوز ۲۰ درصد روستاها مسجد ندارند ولی آیا نسبت به این موضوع موضع گرفتند؟ چرا آقای که می گوید امام رضا(ع) در موسیقی شرکت می کند، نمی گوید باید محلی هم باشد که ایشان نماز بخواند. این ها مسجد را قبول ندارند.

حجت الاسلام باقری با یادآوری این موضوع که کنسرت مکان و زمانی دارد، درباره تلاش عده ای برای برگزاری کنسرت در مشهد بیان داشت
رضاشاه برای کشف حجاب از مشهد شروع کرد چون مرکز ثقل فرهنگ است. اگر در این شهر تقدس زدایی شود دیگر از دین و معنویت چیزی باقی نخواهد بود. این بار نیز موسیقی را برای شکستن ثقل فرهنگی به مشهد بردند چون اگر تقدس زدایی شود باید فاتحه تمام مقدسات اسلامی را خواند. چرا در شهر توریستی و گردشگری مانند کیش نمی خواهند کنسرت برگزار کنند

وی در پایان خاطر نشان کرد:
چرا آقایان خودشان تعطیلات عید کیش می روند ولی موسیقی را آنجا نبردند؟ برای تقدس زدایی بود. مردم مذهبی نیز از این موضوع ناراحتند. مگر ما شهر توریستی و مذهبی کم داریم که نتوان آنجا برگزار کرد.





منبع : مساجدنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار