قرداد هواپیماهای سوپر جت سوخو 100 به دلیل کارشکنی وزارت خزانه‌داری آمریکا درحال بر هم خوردن است.
کد خبر: ۴۷۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 10 August 2017
به گزارش تابناک : قرارداد چندین میلیاردی روسیه برای صادرات هواپیما های مسافربری سوخوسوپرجت 100، به ایران به خاطر طولانی شدن تشریفات حقوقی مربوطه در وزارت خزانه داری آمریکا در حال ملغی شدن است.

در همین حال شرکت های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس، رقبای سوخو قراردادهایی به مبلغ 16.6 و 18 میلیارد دلار با ایران امضا می کنند.

ضرورت حصول توافق بین سوخو و OFAC (یکی از بخش های وزارت خزانه داری امریکا) در باره  استفاده از قطعات ساخت  آمریکا در سوخوسوپرجت100 یکی از موانع برای امضای قراردادها با ایران است.  از جمله شرکت های تامین کننده قطعا سوخو  100 می توان به شرکت های آمریکایی گودریچ، Goodrich Corporation ، هامیلیتون سانداستراند Hamilton Sundstrand پارکر و هانیویل Honeywell  اشاره کرد که  قطعات گوناگون برای هواپیما های مسافربری سوخوسوپرجت100 تولید می کنند. از لحاظ تئوریک سوخومی توانست خودش این قطعات را  بسازد اما در اینصورت وقت زیادی لازم خواهد شد و ایران قصد ندارد منتظر بماند.

یادآور می شود ولادیسلاو ماسالوف، معاون شرکت متحده هواپیما سازی روسیه در ماه فوریه 2016 بازار ایران را بسیار خوش آتیه ارزیابی کرد چون این کشور قصد داشت حدود 100 فروند هواپیمای جدید خریداری کند.




منبع : العالم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار