سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد مسکو و واشنگتن در حال ایفای نقشی بی نظیر در حل مشکلات بسیار پیچیده در مناطق مختلف جهان هستند، و هیچ بازیگری نمی تواند در عرصه بین المللی جایگزین آنها شود.
کد خبر: ۴۶۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 25 July 2017
به گزارش تابناک : وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: "اگر ما - یعنی روسیه و آمریکا- به شکلی مسئولانه نقش خود را در حوزه بین المللی ایفا کنیم، آنگاه وظیفه خواهیم داشت تا برای یافتن راههایی جهت حل مشکلات در عرصه های مختلف همکاری کنیم؛ مشکلاتی که مربوط به حوزه منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی و ایجاد ثبات راهبردی می شود."
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، وی در ادامه گفت:‌ "مسکو و واشنگتن در همه این حوزه ها، نقشی بی بدیل دارند و همه به این موضوع واقف هستند."
لاوروف همچنین این موضوع را مورد تایید قرار داد که وضع کنونی روابط میان مسکو و واشنگتن چندان مایه خرسندی نیست.
وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: "ما انبوهی از مشکلات را از دولت باراک اوباما به ارث برده ایم. بمب های ساعتی واقعی و اقدامات براندازنده ای وجود دارد که دولت (اوباما) در پایان دوره خود با تقلای فراوان انجام داد، در حالی که به واسطه نتایج انتخابات (ریاست جمهوری) ناتوان شده بود. در آن زمان، دولت تصمیم گرفت مدت باقی مانده را در کاخ سفید صرف انجام اقداماتی ناگفتنی کند تا بدین ترتیب، باعث تضعیف روابط روسیه-آمریکا شود."




منبع : شبکه روداو 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار