دبیر نخستین نمایشگاه تجسمی و آکشن الماس یونیک(آر جی اس) ضمن تاکید بر ارز آوری سنگ برای کشور افزود: بزودی شهر سنگ در کیش ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 23 July 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا مدحی روز یکشنبه در نشست خبری نمایشگاه تجسمی الماس یونیک با اشاره به رونمایی از ارزشمندترین و گران ترن سنگ های جهان از مجموعه کلکسیونشدر این رویداد افزود: در این نمایشگاه 15 عدد از سنگ های خاص از مجموعه کلکسیون های بی نظیر و تعدادی دیگر از سنگ های ارزشمند جهان ارائه می شود.
وی ادامه داد: عواید فروش این سنگ ها در این حراجی صرف ایجاد شهر سنگ در کیش خواهد شد.
این کارشناس سنگ افزود: ایران معادن عظیمی از سنگ دارد سنگ هایی که از الماس گران تر هستند که به طور مثال در سیرجان، نهبندان، کردستان، بافت و... یافت می شوند اما متاسفانه کسی بر روی این معادن سرمایه گذاری و استخراج نمی کند.
مدحی گفت: بحث فرهنگسازی در زمینه استفاده از سنگ های قیمتی در ایران باید انجام پذیرد و آکشن های پی در پی برگزار شود چون می تواند سنگ برای ایران ارز آور باشد.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه می خواهیم امنیت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشانیم، افزود: ایران نسبت به کشورهای تایلند و هند که سنگ دارند امنیت بالایی دارد.
مدحی با اشاره به محاسن ایجاد شهر سنگ در کیش گفت: تایلند که مرکز تجارت سنگ های قیمتی دنیا محسوب می شود با مشکلاتی چون فساد اداری و تشکیلاتی روبرو است که می توان از این فرصت به نفع ایران استفاده کرد و راه بازرگانان و صاحبان و بازاریابان معادن را برای تجارت و ارز آوری به ایران باز کرد. 
این مجموعه دار بیان داشت: آزادی واردات و صادرات و فضای امن در منطقه آزاد کیش می تواند فرصتی مناسب برای کیش فراهم آورد و آن را به شهر جهانی تجارت سنگ های قیمتی به خصوص الماس تبدیل کند. 
وی با اشاره به دیگر محاسن ایجاد شهر سنگ در کیش گفت: با ایجاد شهر سنگ در کیش برای 20 هزار نفر می توان شغل ایجاد کرد، همچنین سنجش خوبی برای بازاریابی استخراج سنگ، تراش و فروش آن انجام می شود و نیز می توان افراد مختلفی را به کیش دعوت کرد و بر جذب توریست و بر اقتصاد این این جزیره و کشور تاثیر گذاشت.
مدحی افزود: نمایشگاه تجسمی یونیک اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه در یکی از هتل های کیش برگزار خواهد شد. 



منبع : ایرنا 
برچسب ها: شهر سنگ ، جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار