نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ایرادهای پانزده‌گانه مقام معظم رهبری به الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز گفت: هشت ایراد مذکور همچنان باقی است.
کد خبر: ۴۶۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 20 July 2017

به گزارش تابناک : هدایت اله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه هیات دولت در یازدهم آبان سال 944 شرایط عمومی ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز را ابلاغ کرد، گفت: این مصوبه در شانزدهم مرداد سال 955 به دلیل ایراد و اشکالات متعدد ابطال و 2 مصوبه جدید صادر شد و سپس به این 2 مصوبه نیز در دهم شهریور سال 95 اصلاحیه‌ای اضافه شد.

هشت توصیه رهبری که در قرارداد با توتال رعایت نشد+ جدول

وی با اشاره به ایراد پانزده‌گانه مقام معظم رهبری به این مصوبه گفت: نامه‌نگاری‌های صورت گرفته از سوی ریاست محترم جمهور با مقام معظم رهبری در خصوص قراردادهای نفتی، معظم له را بر آن می‌دارد که در این خصوص نامه‌ای هشداری تهیه‌کرده و پیوستی 15 بندی ضمینه نامه کند تا دولت اقدام به اعمال اصلاحات کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نامه مقام معظم رهبری گفت: متن نامه ایشان این بود «بر اساس گزارشی که دریافت کرده‌ام هنوز روند اصلاح متن مطلوب که متضمن منافع کشور باشد به پایان نرسیده و مباحثات در جلسات اقتصاد مقاومتی همچنین ادامه دارد درهرصورت تصویب نهایی این پیشنهاد مانند دیگر مصوبات قانونی است که باید روند طبیعی خود را طی کند. اینجانب به خاطر مصالح و منافع کلان کشور تأکیددارم که اولاً تصمیم‌گیری نهایی همه نهادهای قانونی وظایف خود را مجدانه پیگیری کند. ثانیاً نکات پیوست که کارشناسان زبده امور نفتی بر آن اصرار دارند به‌طورجدی موردتوجه قرار گیرند».

خادمی تصریح کرد: بررسی آخرین اصلاحات صورت گرفته در مصوبات هیئت دولت نشان از این دارد که همچنان در آخرین ویرایش صورت گرفته 8 بند از پیوست نامه رهبری موردتوجه قرار نگرفته است.

وی جدولی تهیه کرد که به ارزیابی تطبیق آخرین مصوبه هیئت دولت به پیوست نامه رهبری می‌پردازد و آن را در اختیار خبرنگار بولتن نیوز قرار داده است که به شرح زیر است؛

منبع : بولتن نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار