مدیرعامل منطقه آزاد کیش از بازپس‌گیری هفت هزار میلیارد تومانی اراضی بدون استفاده در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: مساحت مربوط به این زمین‌ها معادل ٥,٢‌ میلیون مترمربع بوده و شامل زمین‌هایی است که هیچ‌گونه اقدامی در آنها صورت نگرفته و پروژه‌هایی بوده‌اند که بیش از ۱۰ سال از عمر آنها می‌گذرد.
کد خبر: ۴۶۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 19 July 2017
به گزارش تابناک : علی‌اصغر مونسان در آیین افتتاح ۹ پروژه بزرگ صنعتی، عمرانی و گردشگری با اعتبار بیش از هشت هزار میلیارد ریال در جزایر کیش و هندورابی که با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: صنایع پیشرفته و به دور از آلایندگی در دستور کار منطقه آزاد کیش قرار گرفته و ترکیبی از پروژه‌های گردشگری و خدماتی در دستور کار منطقه آزاد کیش است.
وی با اشاره به فعالیت‌های بخش صنعتی و غیرصنعتی در جزیره کیش، بیان کرد: جذب ۹۳‌هزارو صد میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیرصنعتی در قالب ۷۵ پروژه، جذب ۱۴‌ هزار‌ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در قالب ۶۹ پروژه و بهره‌برداری از ۶۳ واحد تولیدی و صنعتی با ۹۸۰ نفر اشتغال‌زایی از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در سازمان است. همچنین احداث شهرک صنعتی شماره شش از دیگر فعالیت‌هایی بود که در مدت اخیر در دستور کار قرار گرفت. مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: افزایش ۴۰۰درصدی تصفیه فاضلاب، افزایش ۷۱درصدی ظرفیت تولید برق و افزایش ۴۱درصدی فضای سبز از دیگر اقدامات موردنظر در مدت اخیر است.
مونسان همچنین از ایجاد شش هزار شغل مستقیم در بخش‌های گردشگری، عمرانی، صنعتی و خدماتی خبر داد و گفت: ۳۸ درصد از این اشتغال‌زایی مربوط به بخش گردشگری، ۲۲ درصد مربوط به بخش خدماتی، ۱۷ درصد مربوط به بخش عمرانی و ۱۶ درصد مربوط به بخش صنعتی است.
به گفته وی، کاهش وابستگی منابع سازمان منطقه آزاد کیش به اراضی از ۸۸ به ۳۶ درصد در فروش زمین از دیگر اقدامات صورت‌گرفته است.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش همچنین به دیگر پروژه‌های موردنظر در این منطقه اشاره و اظهار کرد: اولین هتل روی آب، اولین پارک آبی و اولین آبنمای روی دریا از جمله فعالیت‌های انجام‌شده از سوي سازمان منطقه آزاد كيش است. همچنین اولین جزیره بعد از انقلاب اسلامی تحت عنوان جزیره هندورابی که توسعه آن از صفر در دولت فعلی آغاز شد، از دیگر برنامه‌هایی است که در مدت اخیر مد نظر قرار گرفته و افتتاح فرودگاه و بندرگاه آن در دستور کار است.
مونسان همچنین در پایان از افزایش ١١درصدی گردشگر در منطقه آزاد کیش خبر داد.
 
 
 
 
 
منبع : ایسنا 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار