کاربران ایرانسل برای رهایی از پیامک‌های بی‌محتوای تبلیغاتی‌اش همدیگر را به حذف بی‌درنگ این گونه پیامک‌ها تشویق و ترغیب می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 17 July 2017
به گزارش تابناک : یکی از مشکلاتی که به صورت مکرر این روزها مطرح شده است، بحث پیامک‌های تبلیغاتی اپراتور ایرانسل است. تعداد زیادی از مشترکان در این‌باره اعتراض کرده‌اند و مدعی شده‌اند که این پیامک‌ها آسایش آن‌ها را سلب‌ کرده ‌است حتی برنامه پیک بامدادی رادیو ایران هم برنامه‌ای در مورد این پیامک‌های هرز داشته و اشاره کرده که این پیامک‌ها جز این که محتوای بی ارزشی داشته‌باشد و موجب آزار کاربران شود، چیز دیگری در‌بر ندارد و مسئولین باید فکر چاره ای برای این پیامک های ارزش افزوده داشته باشند. 

پیک بامدادی رادیو ایران در برنامه هفته پیش خود به این موضوع پرداخت و مجری برنامه اظهار داشت که این پیامک‌های تبلیغاتی که شب ‌و ‌روز به مشترکین ارسال می‌شود آن‌ها را کلافه کرده، به طوری که حتی با وجود اینکه سعی می کنند از شر آنها رها شوند بازهم بسیاری از این نوع پیامک‌ها مسدود نشده‌اند و کسی هم نیست که این موضوع را پیگیری و رسیدگی کند.

 شاید بتوان گفت که اپراتور ایرانسل با این روش دارد از کاربرانش سو استفاده می‌کند و هیچ مسئولی رسیدگی به این پیامک‌های مزاحم را جدی نمی‌گیرد.

پیک بامدادی رادیو ایران پیام‌های فلش اپراتورهای تلفن همراه را زیر سوال برد. پیامک‌هایی که این روزها در بازار تبلیغاتی ایرانسل خیلی استفاده می شود و کاربر را مجبور می‌کنند تا حتماً گزینه‌ای را انتخاب کند و هزینه ارسال پیام هم برای آن‌ها منظور شود. به‌طوری که کاربر بی‌خبر از این که این پیامک‌ها برایش هزینه دارد وارد وارد مسابقات یا سرویس های این اپراتور می‌شود و در آخر از شارژ خطش مبلغی کم می‌شود.

در اصل ایرانسل با ادامه دادن این روند در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی‌اش، حق شهروندی کاربران را نادیده‌گرفته و کاربران محکوم به مشاهده اجباری این قبیل پیامک‌ها شده اند.

این جریان به حدی رسیده که کاربران ایرانسل برای رهایی از پیامک‌های بی‌محتوای تبلیغاتی‌اش همدیگر را به حذف بی‌درنگ این گونه پیامک‌ها تشویق و ترغیب می‌کنند، این بازخورد نسبت به پیامک‌های ایرانسل حاکی از آزاردهنده بودن دارد که مسئولین ایرانسل باید به فکر راه چاره برای این موضوع باشند و طبق قوانین حامی حقوق مصرف‌کنندگان در جهت برچیده شدن یا کاهش این پیامک‌ها اقدام کنند.

 البته این را هم باید در نظر‌گرفت که ایرانسل از این راه کسب درآمد خود به راحتی عقب نشینی نخواهد‌کرد و لازم است که نهادها حتماً قوانینی را وضع‌ کنند که جلوی این موضوع را بگیرد و بتواند گره‌گشای کاربران باشد.

در آخر باید گفت که مخاطبان ایرانسل هر راهکاری برای عدم دریافت پیامک‌ها به کار ببندند، باز هم نمی‌توانند از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی گاه و بی گاه آسوده خاطر شوند، مگر آنکه حقوق مشترکان تلفن همراه مورد ‌توجه مسئولان قرار گرفته و قوانین حمایتی و بازدارنده در این باره وضع و به کار بسته شوند.






منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار