پیاده روی یکی از سالم ترین روش های بهبود عملکرد جسم و تقویت مفاصل است. اما مردم سراسر جهان با توجه به متغیرهای مختلف به یک اندازه راه نمی روند. هنگ کنگ بیشترین و اندونزی کمترین مقدار پیاده روی را ثبت کرده است.
کد خبر: ۴۶۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 17 July 2017
به گزارش تابناک : امروزه انواع و اقسام وسایل و دستگاه های هوشمند می توانند با شمردن گام های شما اطلاعات خوبی از وضعیت بدنتان در اختیار شما قرار دهند. مطالعه ای جدید با استفاده از داده های گوشی های هوشمند مردم سراسر جهان نشان داده است که اگر روزانه 10000 قدم گام بردارید از یک فرد متوسط که تنها 5000 قدم در روز راه می رود وضعیت بهتری دارید.

این مطالعه داده های گوشی های هوشمند بیش از 700 هزار فرد ناشناس از 111 کشور یا قلمرو را تحلیل کرد. تمام شرکت کنندگان از اپلیکیشن Argus استفاده کرده بودند که با استفاده از شتاب سنج تلفن، فعالیت بدنی از جمله تعداد گام ها را ردیابی می کند. تعداد گام های کاربران به طور متوسط برای 95 روز ردگیری شدند و بخش اعظم تحلیل های این مطالعه به داده های حاصل از 46 کشور و قلمرو متکی است که دست کم هر کدام 1000 کاربر داشتند.

در مجموع، یک کاربر متوسط روزانه 4961 مرتبه گام بر می دارد. بیشترین تعداد قدم به هنگ کنگ تعلق دارد که مردمانش روزانه به طور میانگین 6880 گام بر می دارند. پس از آن چین قرار دارد با 6189 قدم و سپس اوکراین با 6107 گام. کشورهایی که کمترین تعداد گام را در روز داشتند عبارتند از مالزی با 3963 قدم، عربستان سعودی با 3807 گام و اندونزی با 3513 قدم. بدون در نظر گرفتن 46 کشوری که حداقل 1000 کاربر دارند باید بگوییم که ایالات متحده با تعداد 4774 گام در روز به طور متوسط رتبه 30 را به خود اختصاص داده است.

نکته جالب این است که محققان دریافتند تعداد متوسط گام های یک کشور بهترین پیش بینی کننده نرخ چاقی یک ملت نیست. در عوض فاکتور «نابرابری فعالیت» مهم تر است؛ یعنی تفاوت میان فعال ترین و منفعل ترین افراد در یک کشور (مشابه «نابرابری درآمد» که به غنی ترین و فقیر ترین افراد مربوط است). به گفته محققان سطح نابرابری فعالیت یک کشور ارتباط بسیار زیادی با نرخ چاقی آن کشور دارد.

برای مثال، کشور سوئد یکی از کمترین شکاف های میان فعال ترین و منفعل ترین افراد را دارد و همچنین یکی از کشورهای دارای کمترین نرخ چاقی است. در مقابل، ایالات متحده با داشتن شکافی بزرگ میان فعال ترین و منفعل ترین شهروند، نرخ نسبتاً بالایی در چاقی مردم نیز دارد (آمریکا از نظر نابرابری فعالیت، رتبه چهارم را از پایین فهرست دارد).

محققان با اشاره به رابطه میان وجود مکان های قابل پیاده روی و سطح پایین تر نابرابری فعالیت، معتقدند این یافته ها اهمیت محیط زیست خوش ساخت را در اثرگذاری بر سطح فعالیت و سلامت مردم یک شهر و کشور نشان می دهد.



منبع: Live Science

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار