با توجه به رفتار توهین‌ آمیزمسئولان بلندپایه دولت روحانی با رسانه‌ها که اغلب با عصبانیت همراه است باید پرسید که چرا مسئولان دولتی برای پاسخ‌گویی به مردم ارزش قائل نیستند و حتی از مردم طلبکارند؟
کد خبر: ۴۶۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 17 July 2017
به گزارش تابناک : چندین مورد است که مسئولان دولتی طی چهار سال اخیر با بی‌اعتنایی نسبت به افکارعمومی به رسانه‌ها و مردم پاسخ نامناسبی می‌دهند. دولتمردان اینک از توهین به منتقدان عبور کرده و توهین به رسانه‌ها را که به عنوان رکن چهارم دموکراسی در جهان شناخته می‌شوند، مطمح نظر خود قرار داده‌اند.

در چند روز اخیر نیز دو تن از مسئولان دولتی که دستکم یک تن از آنان سابقه بی حرمتی به رسانه‌ها را دارد دوباره مواضع تند و خشنی را علیه رسانه‌ها و مردم اتخاذ کردند. با توجه به رفتار بعضا غیرمتعارف مسئولان بلندپایه دولت روحانی با رسانه‌ها که اغلب با عصبانیت همراه است باید پرسید که چرا مسئولان دولتی برای پاسخ‌گویی به مردم ارزش قائل نیستند و حتی از مردم طلبکارند؟

در ادامه به نمونه‌هایی از این موارد اشاره می‌کنیم:‌

واکنش وزیربهداشت به فوت بیمار مبتلا به «ای‌بی»

سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره خبری مبنی بر فوت یک بیمار مبتلا به بیماری «ای‌بی» که گفته می‌شد در بیمارستان مورد پذیرش قرار نگرفته است، گفت: سالانه ۳۹۰ هزار مرگ و میر داریم و قرار نیست که درباره همه آنها توضیح دهیم. در حال حاضر حوزه سلامت مردم مشکلات زیادی دارد.

وی تصریح کرد: اکنون هم یکی از بیماران فوت و ادعا شده که مورد پذیرش قرار نگرفته است. اگر واقعا این اتفاق افتاده، قانون وجود دارد و حتما باید بروند شکایت کنند. اما نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم و باید اجازه داد دستگاه‌های اجرایی کارشان را انجام دهند.

توهین وزیر بهداشت به فرماندار بدره

به نظر می‎‌رسد که در دولت یازدهم رویکرد میان مسئولان و مردم بیشتر از اینکه بر پایه رابطه میان خدمتگذار و شهروند باشد، با نگاه ارباب-رعیتی است. سال گذشته بود که وزیر بهداشت در پاسخ به انتقاد مردم بدره از وی که از کمبود پزشک متخصص گلایه می کردند، رو به فرماندار این شهر کرد و با این فرض که بر علیه او دسیسه شده به وی گفت که « اگر گذاشتم یک روز دیگر سر کار بمونی. بیشعور!»

البته سپس وی مجبور به عذرخواهی از فرماندار بدره شد اما فایل صوتی نشان می‌داد که بیشتر از اینکه وزیربهداشت از فرماندار عذرخواهی کند این استاندار بود که نسبت به کاری که نکرده از آقای وزیر عذرخواهی می‌کرد.

واکنش توهین آمیز ترکان به سوال خبرنگار رادیو

واکنش عجیب مشاورعالی روحانی و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد به سوال خبرنگار رادیو درخصوص اجرانشدن قانون الحاق مناطق آزاد به وزارت اقتصاد پس از ۴ ماه این بود:‌« به شما چه ربطی دارد؟! مگر شما وکیل وصی نمایندگان هستید. نمایندگان بروند با رئیس جمهور صحبت کنند. شماها وکیل و وصی کسی نیستید که ...»

نحوه پاسخگویی عباس آخوندی به مردم

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در هنگام بازدید ازفرودگاه مهرآباد به خانمی که از گرانی نرخ پارکینگ گلایه داشت و گفت راهش دور است، پاسخ داد: «با تاکسی رفت و آمد کن و ما موظف نیستیم برای شما پارکینگ تهیه کنیم.» جالب اینجاست که وزیر با بیاعتنایی به این شهروند درحالی که از وی دور می‌شود، گفت: « باید بیشتر ازت پول بگیرن.»

 از سوی دیگر وی درباره انتقاد یکی دیگر از مسافران که از گرانی نرخ تغذیه فرودگاه مهرآباد شکایت داشت به یکی از خدمه با لحنی جالب توجه گفت: «این مشتریه می گه که شما هفت برابر قیمت می فروشید.» و وقتی این پاسخ را شنید که گرانی بیشتر از نرخ عمومی در سطح شهر تهران است، اما هفت برابر نیست، با حالتی تمسخرآمیز نسبت به انتقاد کننده اینگونه جواب داد که « خب پس هفت برابر نیست!» اینکه چقدر فرد منتقد حق دارد یا خیر،  مسئله این نیست بلکه موضوع این است که وزیر چقدر انتقادپذیر است و با چه ادبیاتی با مردمی که ولی نعمتان دولت هستند، برخورد می‌کند.

ماجرای برخورد عجیب وزیر راه با خبرنگار خانم 

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی فرودین ماه سال جاری در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران  مبنی بر اینکه گفته شده ایرباس سوم که به ایران آمده است مرجوعی کشور کلمبیا است، ایا این موضوع صحت دارد و شرایط آن اکنون چگونه است گفت: مرجوعی یعنی چی، این حرف های عجیبی است.

در ادامه اما وزیر راه  پس از قطع دوربین نسبت به این سوال خبرنگار واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار مذکور گفت: «خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!»

وزیر راه بعد از این سخنان میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریادگونه گفت: «شما حرفه ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا!»

حرفت مفت به روایت سخنگوی دولت

سخنگوی دولت که مدیران نجومی را با الفاظی مانند ذخیره نظام و امانتدار بزرگ خطاب کرده بود این در پاسخ به منتقدان قرارداد توتال گفت که حرف مفت می‌زنند.

هفته گذشته بود که محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم در نشست خبری با خبرنگاران درباره قرارداد توتال گفت: مجلس به دولت گفته که ٦٥ میلیارد دلار از منابع خارحی استفاده کنید و بخشی از این موارد به بخش خارجی جویند شوید و مشترک سرمایه گذاری کنید وقتی قرار باشد اینکار را انجام دهیم و بلافاصله کسی بگوید اینکاری که دارند انجام میدهند خیانت است، حرف هم که مالیات ندارد تا حداقل ما حواسمان جمع باشد تا کمبود بودجه مان از حرف های مفت تامین کنیم.

 




منبع : انقلاب نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار