عملیات گسترده اداره آتش نشانی کیش در سه ماه نخست سال
آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه اطفاء و نجات فعال با 59 نفر پرسنل در دو شیفت کاری فعالیت میکند
کد خبر: ۴۶۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 16 July 2017

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه اطفاء و نجات فعال با 59 نفر پرسنل در دو شیفت کاری با اهدافی چون مهار و اطفاء حریق و حفاظت از افراد و شرکت های عمومی و خصوصی در مقابل آتش سوزی، عوارض و سوانح ناشی از آن، ارایه آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف، ایجاد توسعه ایستگاه های مورد نیاز و بهره برداری از آنها انجام اقدامات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سوء ناشی از حوادث، سوانح طبیعی و غیر طبیعی، نظارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان ها در مقابل سوانح گوناگون آتش سوزی، زلزله، برق گرفتگی و سیل فعالیت می کند.

با توجه به عملیات انجام شده در سه ماه نخست سال 96 تعداد 26  فقره آتش سوزی و 79 مورد اطفاء حریق،  193 مورد بازدید از اماکن، شرکت در 41 مورد عملیات امداد رسانی از جمله تصادفات، سقوط از ارتفاع  آوار، سقوط در چاه، خزندگان و حشرات موذی، محبوس شدن در منزل، امداد رسانی به خودرو، آسانسور و امور خانگی توسط این اداره انجام شده و در این مدت 12 نفر مصدوم و 4 نفر نیز فوت شدند.

همچنین اطلاع رسانی های موضوعی در خصوص راه های مقابله جهت جلوگیری از حادث شدن آتش سوزی در قالب کلاس های آموزشی رایگان در ایستگاه شماره یک مرجان به صورت روزانه برای ساکنان جزیره کیش برگزار می شود. این آموزش های مقدماتی به مدت یک ساعت و نیم تئوری و 2 ساعت عملی است و شرکت کنندگان را قبل از هر چیز با خطرات موجود در محیط کار و زندگی که باعث به وجود آمدن حریق و سپس با عملیات واقعی با انواع خاموش کننده های دستی آشنا می کند. در سه ماه نخست امسال 2 هزار و 425 نفر ساعت کلاس آموزشی برای کیشوندان برگزار شد که تداوم این آموزش ها سبب کاهش حوادث در جزیره می شود.

شایان ذکر است، در همین مدت علاوه بر آموزش مقدماتی، 82 ساعت کلاس های  آموزشی تخصصی نیز برای کارکنان آتش نشانی کیش برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار