در طول سه ماه نخست سال 96 اقدامات گسترده ای از سوی مدیریت فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده است.
کد خبر: ۴۶۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 16 July 2017
به گزارش تابناک : اجرای برنامه های فرهنگی یکی از مهمترین راهها برای ایجاد نشاط و رشد و تعالی فرهنگ در جامعه است.

به همین منظور در جزیره کیش بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده تلاش می شود با تدوین تقویم برنامه های فرهنگی به صورت هدفمند درجهت ارتقاء فرهنگی این جزیره اقدام شود.

به همین منظور معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نوروز 96 اقدام به برگزاری نمایشگاه بهارانه با 37 غرفه با محتوای صنایع دستی و آثار هنرمندان جزیره، فعالان حوزه کار آفرینی و مشاوره فرهنگی و خانواده کرد.

همچنین به منظور ایجاد اوقاتی شاد و مفرح برای گروه سنی کودکان و نوجوانان در ایام نوروز اقدام به دایر کردن ایستگاه بهارانه کودک با 11 غرفه طراحی و نقاشی روی بوم، نقاشی دیواری، آموزش مفاهیم دینی و هنر، بادکنک آرایی، کار دستی و خلاقیت با مواد بازیافتی، کار با رنگ، عروسک سازی، قلمکار، حجم سازی، ایستگاه قرآن بخوانید و عیدی بگیرید، کارگاه چاپ و نقاشی و بافت های سنتی و ملیله کاغذی کرد.

اقامه نماز جماعت در اماکن عمومی، ایستگاه مشاوره خانواده، جشنواره بازی و سرگرمی با 36 بازی خلاقانه، ایستگاه هنر در پارک ساحلی مرجان و پارک ماهیگیر، مسابقه ساخت مجسمه های ماسه ای و طناب کشی، نمایش طنز ت مثل تئاتر و ایجاد ایستگاه بهارانه کودک در سالن ترانزیت فرودگاه بین المللی کیش از دیگر اقدامات این مدیریت در ایام نوروز 96 بود.

همچنین، مدیریت فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش در سه ماه نخست سال 96 با اکران 11 فیلم سینمایی همزمان با سراسر کشور در خانه فرهنگ و هنر لبخند و  برگزاری برنامه های تقویمی و هفتگی از جمله برپایی پیاده راه هنر در پارک خانواده، ماهیگیر و جنب تالار شهر کیش، مسابقات نقاشی، ماشین های کنترلی، نمایش فیلم های کوتاه دومین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش، جلسات هفتگی داستان نویسی، شاهنامه خوانی و شعر و ادب و برپایی ایستگاه هنر جنب تالار شهر اوقات شادی را برای خانواده های ساکن در جزیره کیش مهیا ساخته است.

برگزاری برنامه های مذهبی و ملی از دیگر اقدامات این مدیریت در طول سال است. در همین راستا این مدیریت در سه ماه نخست سال 96  اقدام به برگزاری محافل انس و قرآن و عترت در مساجد جزیره کیش ویژه ماه مبارک رمضان،  اجرای برنامه زنده تلویزیونی در صدا و سیمای کیش و اجرای برنامه هایی متنوع همزمان با مناسبت های مذهبی در مصلای بزرگ کیش و مساجد کیش کرده است. توزیع بسته های فرهنگی در مساجد، برپایی چهارمین سفره بزرگ افطاری با حضور مسئولان و ساکنان کیش، بزرگداشت روز معلم و برگزاری جشن ایام شعبانیه در خانه فرهنگ و هنر مینا و کارگاه تصویر سازی داستان های قرآنی نیز از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش است.

همچنین به منظور بالا بردن سطح آگاهی خانواده های ساکن در کیش این مدیریت اقدام به برگزاری پنج دوره آموزش فرهنگ کیشوندی برای ساکنان جدید الورود به جزیره، بیستمین کارگاه آموزشی خانواده با موضوع فرزند پروری و دومین کارگاه تخصصی آموزش تربیت درمانگر با رویکرد هیجان مدار ویژه درمانگران و مشاوران حوزه روان شناسی کرد.

در راستای حمایت از دوستداران ادبیات و شعر فارسی مراسم مختلفی از جمله مراسم تقدیر از مربیان فرهنگسراهای کیش، بزرگداشت حکیم توس ابوالقاسم فردوسی، حکیم خیام نیشابوری و محفل شعر و ادب به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) و وفات حضرت خدیجه (س) برگزار شد.

نشست ادبی طراوت غزل از سعدی تا امروز در فرهنگسرای سنایی، رو نمایی از کتاب فرکانس سکوت که مجموعه ای از داستان های 13 نفر از نویسندگان جزیره کیش است، کارگاه دو روزه محیط زیست با موضوع زندگی در اقیانوس و نشست نقد و بررسی رمان مردی با لاک قرمز اثر رضا فیاضی از دیگر برنامه های ادبی انجام شده در همین مدت است.

همچنین برگزاری نمایشگاه آثار زنده یاد استاد مرتضی ممیز، نمایشگاه نقاشی دکوراتیو از آثار صدف شریعت، نمایشگاه اسماءالحسنی در ایام ماه مبارک رمضان و نمایشگاه های عکس آبی بیکران آثار هنرمند کیشوند مهتاب دوستی و عروج عشق به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) از دیگر اقدامات این مدیریت در سه ماه نخست سال بوده است.

شایان ذکر است، مدیریت فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با هدف ایجاد شادی و نشاط بین گردشگران و ساکنان کیش و همچنین بالا بردن سطح آگاهی خانواده ها و استفاده بهینه از اوقات فراغت، اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره کیش می کند.





منبع : خبرداغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار