سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تا زمانی که وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، 2 وزارتخانه منفک و جدا از هم باشند، مشکلات آموزش و پرورش حل نمی‌شود و در بسیاری از کشورها این 2 وزارتخانه با هم ادغام شده‌اند.
کد خبر: ۴۵۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 15 July 2017
به گزارش تابناک : میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه پرسشگر با بیان اینکه مجلس در برنامه ششم توسعه یک ماده‌ای که در لایحه دولت آمده بود را به 20 ماده افزایش داد، اظهار داشت: مجلس تلاش کرد در این قانون به مهارت و هدایت جوانان و آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای توجه کند. 

وی افزود: آموزش و پرورش باید در تغییراتی که صورت می‌دهد کمیسیون آموزش مجلس را در جریان بگذارد، اما در اتفاقاتی که سال گذشته افتاد و منجر به بحران در کشور شد،‌ کمیسیون آموزش مجلس از اقدامات وزارت آموزش و پرورش بی‌خبر بود.

میرزاده اضافه کرد: نگاه‌های مسئولان آموزش و پرورش در جامعه اثرگذار است و اینکه می‌گوییم رشته نظری برای ادامه کار باید به دانشگاه متصل شود، سخن درستی نیست زیرا آموزش و پرورش در رابطه با دانشگاه رسالتی ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نباید به مسئله دانشگاه اهمیت داده شود و دانش‌آموزان به دنبال دروسی باشند که آینده آن در دانشگاه تأمین شود.

وی با بیان اینکه احکامی که در برنامه توسعه ششم از طرف دولت آمده بود، تنها به مسئله خرید خدمت اشاره داشت،‌ تصریح کرد: مجلس سهم آموزش و پرورش را از برنامه ششم ارتقاء داد و وزارت آموزش و پرورش اگر درخواستی دارد باید از طریق لایحه آن را با کمیسیون آموزش و تحقیقات در میان بگذارد.

میرزاده به مشکلاتی که وجود مدارس تیزهوشان برای نظام تعلیم و تربیت کشور ایجاد کرده است، اشاره کرد و بیان داشت: مدارس تیزهوشان نباید مختص رشته‌های تجربی و ریاضی باشد زیرا با این روش به جامعه تلقین می‌کنیم که این دو رشته مهم و اثرگذار هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات خانواده‌ها در رابطه با هدایت تحصیلی در سال گذشته مسئله اجبار بود که تبدیل به بحران شد و حتی به مجلس هم کشیده شد.

وی ادامه داد: کمبود امکانات آموزش و پرورش در برخی رشته‌ها و تبلیغاتی که صدا و سیما برای برخی مشاغل انجام می‌دهد باعث شده است که تورم دانش‌آموز در رشته‌هایی ایجاد شود و گرایش به برخی دیگر کاهش یابد. 

میرزاده گفت: تا زمانی که وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، دو وزارتخانه منفک و جدا از هم باشند، مشکلات آموزش و پرورش حل نمی‌شود و در بسیاری از کشورها این دو وزارتخانه با هم ادغام شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به سیاست‌زدگی در آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که کسانی که هرگز نه معلم بوده‌اند و نه در آموزش و پرورش فعالیتی داشته‌اند متولی امور مهم در آموزش و پرورش می‌شوند این مشکل ادامه دارد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای حل مشکلات باید اولین قدم را در حل مسئله تیزهوشان بردارد و سپس وضعیت کنکور را از شرایط فعلی خارج کند.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار