دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران به همت دانشگاه شهرکرد و انجمن هیدرولوژی ایران ، روز سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۶ با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ایران و جمعی از اساتید و دانشگاهیان در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.
کد خبر: ۴۵۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 15 July 2017
دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی آب ایران حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دانشگاه شهرکرد برگزار شد. 
دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران به همت دانشگاه شهرکرد و انجمن هیدرولوژی ایران ، روز سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۶ با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ایران و جمعی از اساتید و دانشگاهیان در دانشگاه  شهرکرد آغاز شد.
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد ، معاون رییس جمهور در اين كنفرانس گفت: عامل خسارت‌های ایجاد شده به حوزه محیط زیست در گذشته نگاه غیر علمی بوده و افزود: در دولت تدبیر و امید قانون حفاظت تالاب‌های ایران در راستای حفظ محیط زیست تصویب شد و احیا دریاچه ارومیه از اقدامات انجام شده در این زمینه است. رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و دیگر پروژه‌های زیست محیطی باید در راستای توسعه پایدار محیط و با کمترین آسیب زیست محیطی و مطابق استانداردهای محیطی صورت گیرد.
معصومه ابتکار با اشاره به اینکه بحث اقلیم یک بحث جدی در جهان است، گفت: افزایش دما در کل جهان بیش از یک درجه و کشور ایران از اوایل قرن بیست تا کنون حدود ۱.۸ درجه سانتی گراد بوده است .معاون رییس جمهور از ایجاد اجماع جهانی برای مقابله با تخریب‌های حوزه محیط زیست خبر داد و گفت: ایران نیز در مسیر مقابله با این تخریب‌ها وارد شده است.رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران  گفت: نگاه یارانه‌ای و ارزان قیمت به منابع آبی را از عواملی دانست که باعث شده که مصرف کننده نسبت به مصرف این مواد بی‌توجه بوده و در صرفه جویی آن کوشا نباشد. دکترابتکار ایجاد کشاورزی و صنعت کم آب را امری ضروری دانست و گفت: مسئله محیط زیست و آب از رویکرد و راهکارهای برنامه ششم توسعه خواهد بود و لازمه آن تحول در بخش کشاورزی و صنعت است. ایشان در ادامه خاطر نشان کرد آسیب های اجتماعی ناشی از ریزگردها و کم آبی غنی و فقیر نمی شناسد و تمام انسان ها را در برمی گیرد.معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان وظیفه دانشگاه ها را دراین زمینه کار علمی و دعوت مردم به میدان دانست .
گفتنی است: این کنفرانس درتاریخ۲۰و ۲۱تیرماه در دانشگاه شهرکرد برگزار شد. در این کنفرانس مقاله آقای مهندس شیرانی تحت عنوان باز زنده سازی دانش بومی استفاده از سطوح آبگيرباران در جزایر اقماری کیش( کیش، هندورابی، فارور) راهکاری جهت توسعه منابع زيست محيطي  و تامین آب در جزیره فارور نیز ارایه شده است این مقاله به ارایه راه کارهای علمی جهت تحقق توسعه پایدار در جزایر اقماری کیش با استفاده از دانش و تجربیات تاریخی موجود پرداخته شده   است:. استحصال باران شاخص ترين تكنيك هاي مديريت بهره برداري از باران براي احياي اراضي بياباني به منظور توسعه فضای سبز و نخیلات، احياء جنگل ها و توليد علوفه برای حیات وحش مي باشد. این مقاله با جمع آوری مستندات و تجربیات و دانش بومی استحصال باران به عنوان گزینه ای جهت توسعه و ایجاد پوشش گیاهی و تامین آب برای حیات وحش جزیره فارورپرداخته همچنین برای اولین بار بند سنگ ملاتی تاریخی هندورابی شناسایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار