روز گذشته روحانی در همایش سراسری قوه قضائیه، آمارهای جدیدی بیان کرده که در صورت صحت، باید گفت امسال بیکاری ریشه‌کن خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 04 July 2017
به گزارش تابناک : روحانی گفته است: امروز بعد از حدود ۸ سال شرایط سخت به لحاظ ایجاد اشتغال، در حالی که در این ۸ سال بیشترین ورودی جمعیت جویای کار را داشتیم و نرخ اشتغال خالص این دوره، تقریبا صفر بود، از رکود تورمی عمیق عبور کرده و نرخ اشتغال ایجاد شده در بهار ۹۶ به بیش از ۷۰۰ هزار شغل رسیده است.

هرچند درباره نادرست بودن سخنان روحانی در مورد صفر بودن اشتغالزایی در دولت قبل، بارها بر اساس مستندات مرکز آمار، گزارش داده شده اما ادعای جدید روحانی، ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در فصل بهار امسال است.


مطابق گزارش مرکز آمار، در پایان سال گذشته، تعداد بیکاران کشور حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است.

اگر سخنان روحانی درست باشد و در فصل بهار امسال دولت توانسته باشد ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کند و همین روند رو تا پایان سال ادامه دهد، یعنی هر فصل ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کند، فقط در سال جاری ۲.۸ میلیون شغل ایجاد خواهد شد.

بنابراین با توجه به تعداد ۳.۲ میلیون بیکار تا پایان سال ۱۳۹۵ با کاهش ۲.۸ میلیونی تعداد بیکاران در سال جاری، طبعا باید شاهد سقوط فاحش نرخ بیکاری باشیم.

این آمار شگفت‌انگیز از اشتغالزایی در بهار امسال در حالی است که دولت هنوز طرح جامع اشتغال خود را اجرا نکرده است.

بخشنامه طرح جامع اشتغال هفته گذشته از سوی دولت ابلاغ شد؛ جالب آن که در آن طرح، هدف دولت از ایجاد اشتغال در سال جاری ۹۷۰ هزار شغل عنوان شده است. بنابراین با توجه به ایجاد ۷۰۰ هزار شغل فقط در فصل بهار، باید گفت طرح جامع اشتغال، نیامده اجرا شده است.





منبع : مشرق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار