اخیرا شورلت کامارو ZL1 1LE مدل 2018 با ثبت زمان 7 دقیقه و 16 ثانیه به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای اسپرت آمریکایی در پیست نوربرگ‌رینگ شناخته ‌شد و همین موضوع باعث کنجکاوی ما شد تا ببینیم که در طول تاریخ کدامیک از ماشین‌های آمریکایی در پیست نوربرگ رینگ سریع‌ترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته‌اند، پس در ادامه با خودروبانک همراه باشید تا شما را با 10 گانه سریع‌ترین خودروهای آمریکای در پیست نوربرگ رینگ آشنا کنیم.
کد خبر: ۴۴۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 26 June 2017
به گزارش تابناک : 10- فورد فوکوس RS
فوکوس RS تنها نماینده فورد در این لیست خواهد بود که مدل 2016 آن موفق شد با ثبت زمان 8 دقیقه و 6 ثانیه و 20 صدم ثانیه، به عنوان یکی از سریع‌ترین ماشین‌های آمریکایی در کلاس هاچ بک‌های اسپرت شناخته شود که رقیب اصلی آن را می‌توان خودروی هوندا سیویک تایپ R معرفی کرد، اما هوندا سیویک تایپ R به عنوان خودروی محور جلو یک رکورد جداگانه دارد تا همچنان عملکرد فوکوس RS قابل تقدیر باشد. ولی باز هم این جایگاه بسیار شکننده بوده و هر لحظه ممکن است فورد فوکوس RS از لیست 10 گانه سریع ترین خودروهای آمریکایی در پیست نوربرگ رینگ خارج شود.
9- دوج وایپر SRT-10
در سال 2005 میلادی، خودروی دوج وایپر SRT-10 موفق شد با استفاده از قدرت 505 اسب بخاری یک پیشرانه ده سیلندر قدرتمند، پا به پای رقیب اصلی خود یعنی شورلت کوروت آمده و با ثبت زمان 7 دقیقه و 59 ثانیه به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای اسپرت آمریکایی شناخته شود.
8- شورلت کوروت
همانطور که در بخش قبل گفتیم، خودروی دوج وایپر در سال 2005 پا به پای شورلت کوروت آمده است، پس می‌توان چنین نتیجه‌ای گرفت که در سال 2005 میلادی شرکت خودروسازی شورلت نیزموفق به ثبت زمان 7 دقیقه و 59 ثانیه با استفاده از شورلت کوروت شده است که به دلیل محبوبیت بالانسبت به دوج وایپر بیشتر مورد توجه قرار گرفت، اما این موضوع باعث شکست دوج وایپر نشد و 5 سال بعد این اتفاق را به بهترین شکل ممکن جبران کرد.
7- کادیلاک CTS-V
بدون شک نسل اول کادیلاک CTS-V یک انقلاب بزرگ در صنعت خودروسازی بود، اما این نسل دوم کادیلاک CTS-V با ظاهر و خصوصیات لوکس و اسپرت است که در سال 2009 میلادی موفق شد پیست نوربرگ رینگ را در زمان 7 دقیقه و 59 ثانیه طی کند تا همتراز با شورلت کوروت و دوج وایپر مدل 2005 قرار گیرد!
6- شورلت کامارو Z/28
جنرال موتورز در لیست سریع‌ترین ماشین‌‌های آمریکا دارای سرفصل‌های متفاوتی است که یکی از آنان می‌تواند شورلت کامارو Z/28 باشد که با استفاده از یک پیشرانه هست سیلندر 500 اسب بخاری، به جرات یکی از قوی‌ترین سری ماشین‌های کامارو در طول تاریخ است که سال 2014 میلادی موفق شد در 7 دقیقه و 37 ثانیه و 4 صدم ثانیه پیست نوربرگ رینگ را ضربه فنی کند.
5- شورلت کامارو ZL1
شورلت کامارو ZL1 مدل 2017 شاید به تنهایی در پیست نوربرگ رینگ عملکرد سریع نداشته باشد، اما شورلت کامارو ZL1 با پکیج 1LE می‌تواند پیست نوربرگ رینگ را در زمان 7 دقیقه و 29 ثانیه و 6 صدم ثانیه طی کند که یک عملکرد سریع‌تر نسبت به خودروی آئودی R8 V10، مرسدس بنز SLS AMG و یا حتی خودروی پورشه کاررا GT دارد.
4- شورلت کوروت Z06
این اولین شورلت کوروت در لیست سریع‌ترین ماشین‌های آمریکایی نیست و آخرین آن هم نخواهد بود، اما در جایگاه چهارم نسخه 2011 شورلت کوروت Z06 قرار گرفته که در پیست نوربرگ رینگ موفق به ثبت زمان 7 دقیقه و 22ثانیه و 68 صدم ثانیه شده است.
3- شورلت کوروت ZR1
با وجود 100 اسب بخار قدرت بیشتر شورلت کوروت Z06 نسبت به شورلت کوروت ZR1، باز هم نسخه 2012 کوروت ZR1 موفق به ثبت یک زمان بهتر در پیست نوربرگ رینگ شده است که با توجه به ادعای شورلت این رقم به 7 دقیقه و 19 ثانیه و 63 صدم ثانیه می‌رسد.
2- شورلت کامارو ZL1 1LE
دومین اتومبیل سریع آمریکایی در پیست نوربرگ رینگ هم متعلق به شرکت خودروسازی شورلت است که در ابتدای مقاله به آن اشاره داشتیم، یعنی شورلت کامارو ZL1 1LE که موفق به ثبت زمان 7 دقیقه و 16 ثانیه و 4 صدم ثانیه شده است، ولی در آخر این سوال به وجود می‌آید که سریع‌ترین ماشین آمریکایی در پیست نوربرگ رینگ کدام است؟
1- دوج وایپر ACR
درست است که از بین 10 خودروی سریع آمریکایی، 6 عضو آن محصولات شورلت بخصوص شورلت کوروت هستند که به عنوان یک رقیب برای دوج وایپر به شمار می‌روند، اما هیچکدام به اندازه کسب جایگاه نخست ارزش ندارند که در این خصوص دوج وایپر ACR مدل 2010 موفق به ثبت زمان 7 دقیقه و 12 ثانیه و 13 صدم ثانیه شده است تا با یک اختلاف حدودا 6 ثانیه با سریع‌ترین نماینده شورلت در این لیست، به عنوان سریع‌ترین خودروی آمریکایی در پیست نوربرگ رینگ شناخته شود.





منبع : خودروبانک 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار