زنان ژاپنی به داشتن اندامی لاغر، سالم و متناسب شهرت دارند. به عقیده بسیاری علی‌رغم استعداد ژنتیکی، عادات صبحگاهی این زنان در حفظ تناسب اندامشان موثر است. به عبارت ساده‌تر، زنان ژاپنی پس از بیدار شدن از خواب بلافاصله آب می‌نوشند.
کد خبر: ۴۴۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 25 June 2017
به گزارش تابناک : این عادت ریشه در فرهنگ ژاپن دارد؛ درحقیقت نوعی آب‌درمانی اثبات شده علمی است که شماری از اختلالات بدن را بهبود می‌بخشد.
برخلاف ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی، جمعیت ژاپن چندان به شیوع بالای اختلالاتی چون چاقی و دیابت دچار نیست. این مطلب گواه این مدعاست که ما باید شیوه زندگی آنان را برای خود الگو قرار دهیم!
چرا نوشیدن آب بسیار مهم است؟

۷۰ درصد از بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد؛ بنابراین آب ماده‌ای حیاتی در جهت حفظ طراوت و عملکرد طبیعی بدن می‌باشد. عدم تامین کافی آب موردنیاز بدن، پیامدهای منفی متعددی در کوتاه‌مدت و بلندمدت خواهد داشت.

دهیدراسیون بلندمدت می‌تواند آرتریت روماتوئید، میگرن، التهاب روده، اختلالات گوارشی، آنژین، فشار خون بالا، چاقی، هموروئید، سرطان سینه، توبرکلوزیس ریوی، سنگ کلیه، سینوزیت و سرطان رحم را در پی داشته باشد.

با نوشیدن آب بلافاصله به هنگام بیدار شدن از خواب، به بدن خود در پیشگیری از این اختلالات کمک کرده و آب موردنیاز بدنتان را تامین کنید.
چگونه می‌توان این روش آب‌درمانی را اجرا کرد؟

این روش، یک راهکار درمانی اثبات‌شده برای درمان اختلالات بدن، اختلالات قاعدگی و ناراحتی‌های مرتبط با چشم می‌باشد. علاوه بر این، با اجرای روزانه این آب‌درمانی، نشاط و انرژی بی‌سابقه‌ای در ادامه روز تجربه خواهید کرد.

بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب قبل از این ‌که مسواک بزنید، با معده خالی تقریبا ۱۶۰ میلی‌لیتر آب در چهار نوبت بنوشید.

در ۴۵ دقیقه بعدی از خوردن اجتناب کنید.

۳۰ دقیقه قبل از صرف هر وعده غذایی آب بنوشید؛ اما از نوشیدن آب دو ساعت پس از صبحانه، ناهار و شام خودداری کنید.

اگر نمی‌توانید با شکم خالی چهار لیوان آب بنوشید، می‌توانید با یک لیوان شروع کرده و به مرور زمان میزان آن را افزایش دهید. تدریجا به میزان ایده‌آل ۶۴۰ میلی‌لیتر خواهید رسید.
چه زمانی نتیجه را می‌توان احساس کرد؟

بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت: پس از ۳۰ روز
بیماران مبتلا به التهاب معده و یبوست: پس از ۱۰ روز
بیماران توبرکلوزیس (TB): پس از ۹۰ روز
فواید کلیدی نوشیدن آب با معده خالی
۱. پاکسازی سموم بدن

نوشیدن آب باعث القا حرکت در روده‌ها می‌شود. شب هنگام، بدن انسان تمامی سموم موجود را پاکسازی می‌کند. نوشیدن آب با معده خالی به هنگام صبح، سموم موجود را سریعا از بدن دفع کرده و شادابی و سلامت برای انسان به ارمغان می‌آورد.
۲. بهبود متابولیسم

نوشیدن آب با معده خالی، سطح متابولیسم بدن را حداقل به میزان ۲۴ درصد بالا می‌برد. این موضوع برای افرادی که از رژیم‌های غذایی سخت پیروی می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. افزایش سطح متابولیسم به معنای بهبود عملکرد سیستم گوارش بوده و رژیم گرفتن آسان‌تر می‌گردد. نوشیدن آب بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، روده را پاکسازی کرده و جذب مواد مغذی را تسهیل می‌کند.
۳. تقویت کاهش وزن سالم

چنانچه ذکر شد، نوشیدن آب با معده خالی سموم بدن را دفع کرده و سیستم گوارش را تقویت می‌کند. در نتیجه این امر، حس گرسنگی و اشتها کاهش پیدا کرده و متعاقبا از اضافه وزن ناشی از پرخوری جلوگیری می‌شود.
۴. برطرف کردن سوءهاضمه و سوزش معده

سوءهاضمه از افزایش میزان اسید معده ناشی می‌شود. با بالا آمدن اسید معده به سمت مری، احساس سوزش معده به شما دست خواهد داد. نوشیدن آب با معده خالی، غلظت اسید معده را کاهش داده و آن را رقیق‌تر می‌کند. با این کار، معده برای صبحانه آماده می‌شود.
۵. بهبود رنگ و درخشندگی پوست

دهیدراسیون منجر به پیدایش چین و چروک و چاله‌های عمیقی در پوست می‌گردد. بر اساس یک پژوهش، نوشیدن ۵۰۰ میلی‌لیتر آب با معده خالی، جریان خون پوستی و درخشندگی پوست را افزایش می‌دهد. علاوه براین، نوشیدن آب زیاد طی روز به معنای دفع سموم بوده و به نوبه خود پوست را درخشان‌تر می‌سازد.
۶. بهبود درخشندگی و سلامت مو

دهیدراسیون می‌تواند تاثیری جدی بر رشد مو داشته باشد. یک چهارم وزن تار مو را آب تشکیل داده و نوشیدن آب ریشه مو را تغذیه می‌کند. در نتیجه دریافت ناکافی آب، موها را نازک‌تر و شکننده‌تر می‌سازد. شما بایستی روزانه آب بنوشید؛ اما نوشیدن آب با معده خالی، تاثیر عمیقی بر سلامت مو دارد.
۷. پیشگیری از سنگ‌های کلیوی و عفونت مثانه

نوشیدن آب بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، در پیشگیری از سنگ کلیه و عفونت مثانه بسیار حائز اهمیت است. در واقع نوشیدن آب با معده خالی، اسیدهای موثر بر تشکیل سنگ کلیه را رقیق‌تر می‌سازد. هرچه بیشتر آب بنوشید، بیشتر از انواع متعدد عفونت‌های مثانه در امان خواهید بود.
۸. تقویت سیستم ایمنی

نوشیدن آب با معده خالی، به تعادل سیستم لنفاوی کمک کرده و به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. داشتن سیستم ایمنی قدرتمند شما را در برابر انواع مختلف بیماری‌ها مصون می‌سازد.

چنانچه مشاهده کردید، نوشیدن آب بلافاصله پس از بیدار شدن ازخواب، فواید بسیاری دارد. بی‌شک این روش آسان‌ترین راه ایجاد یک تغییر مثبت بدون هزینه در شیوه زندگی است.

منبع : سلامتی 
برچسب ها: نوشیدن آب ، آب درمانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار